Vad är det bästa i ditt/dina djurs dag?

Nahar

Trådstartare
Jag behöver lite glädje så låt mig glädjas genom era djur!

Min katt tycker att det absolut bästa på hela dagen är när mörkret faller och det är dags att 1, borsta tänderna med världens godaste tandkräm och mycket gos, och 2, få gå ut på kvällsäventyr i mörkret.

Häst 1 tycker definitivt det bästa på hela dagen är moroten (ibland plural) som enligt henne magiskt förökar sig i min ficka, till den grad att hon gärna drar i jackan för att jag ska lämna den hos henne.

Häst 2 vill inget hellre än att bli rejält genomryktad och genomgosad, helst i flera timmar. Hon står alltid lugnt och stilla i hagen medan häst 1 letar morötter i fickan min, i hopp om att jag ska få ro nog att rykta henne lite till.

Häst 3 gillar bäst när de andra två fjantarna är upptagna på annat håll, så att hon och jag kan gå vår vända längs med staketet och inspektera så att allt står rätt till. Sen är hon glad och nöjd i 24 timmar till, oavsett gos- eller morotsmängd :)
 
Min katt Findus älskar när han hittar mig i soffan en tidig morgon och ger mig kärleksbett 😬

Min ponny Flinga älskar att ha lösdrift på sitt sätt dvs lös på gården. Hon gillar att möta upp oss halvvägs till huset innan insläpp.

Ponnyn Bella älskar att få knäckebröd och när man kliar henne i pannan.
 
Hundarna: när vi går upp på morgonen och när de får kvällsmat (eller när de får följa med i bilen, om vi ska iväg den dagen)

Katten: när hundarna går ut så att hon får nedervåningen (och matte :D ) för sig själv

Minigrisarna: maaaaaat!

Kaninerna: när deras betesburar blir flyttade så att de får nytt gräs

Hönsen: när de släpps ut på morgonen

:)
 
Hundarna älskar morgongoset i sängen när vi vaknar. Och hänget på soffan när vi äter frukost. Och när jag tar ner visslan från kroken när vi ska till fåren! Och när jag säger namnet och deras arbetskommando... och när jag ropar "gå och bada!" efter jobbet. Då springer de ikapp en kilometer genom skogen och kastar sig ut i sjön och simmar tills jag visslar tillbaks dem. Nästa höjdpunkt är när promenaden är slut och vi kommer hem - MIDDAG! Sen är hela kvällen en lång höjdpunkt med att hjälpa till med disken, tigga kaffebröd och sen gosa i soffan igen. Nästa grej de älskar är när vi stänger av TVn och går mot sovrummet. De älskar att trängas med oss i sängen! 😁

Det är lite synd om dem ibland också. När de måste vänta på sitt namn för att få gå genom grinden eller ta sin mat...
 
Jag behöver lite glädje så låt mig glädjas genom era djur!

Min katt tycker att det absolut bästa på hela dagen är när mörkret faller och det är dags att 1, borsta tänderna med världens godaste tandkräm och mycket gos, och 2, få gå ut på kvällsäventyr i mörkret.

Häst 1 tycker definitivt det bästa på hela dagen är moroten (ibland plural) som enligt henne magiskt förökar sig i min ficka, till den grad att hon gärna drar i jackan för att jag ska lämna den hos henne.

Häst 2 vill inget hellre än att bli rejält genomryktad och genomgosad, helst i flera timmar. Hon står alltid lugnt och stilla i hagen medan häst 1 letar morötter i fickan min, i hopp om att jag ska få ro nog att rykta henne lite till.

Häst 3 gillar bäst när de andra två fjantarna är upptagna på annat håll, så att hon och jag kan gå vår vända längs med staketet och inspektera så att allt står rätt till. Sen är hon glad och nöjd i 24 timmar till, oavsett gos- eller morotsmängd :)

Gulligt med katten! 🥰
 
1631208865468.jpg
 
Äldsta hunden: Måltiderna. Allt som resulterar i att hon får äta något är världsbäst. Få saker kan konkurrera med det, det enda är väl när hon får springa och jaga trasa, men det är inget hon gör till vardags utan sker tyvärr ganska sällan. Hon älskar också att jaga hundkompisar, min andra hund, att sola, att säga hej till killen jag träffar när han dyker upp och hon älskar att bädda ner sig i sängen på kvällen.

Yngsta hunden: Att få lägga sig PÅ en är det bästa hon vet. Hon kan aldrig vara nära nog. Även för henne så är det bara jakten som kan konkurrera om förstaplats när det gäller favoritsysslor. I skrivande stund använder hon mig som huvudkudde och drömmer. Rent allmänt så ser hon till att alltid komma och lägga sig så nära som möjligt när jag är stilla tillräckligt länge. Är jag inte hemma så duger någon annan hon känner lika bra, bara hon får mysa. Tyvärr vill inte äldre hunden mysa på samma sätt, annars hade de nog sovit ihoptrasslade hela tiden.
 
När jag frågar om vi ska gömma kong eller göra spåret 😁 eller när killen varit och handlat och kommer hem med City gross-påse där den obligatoriska nyinköpts bollen finns. Hunden har stenkoll på skillnaden mellan City gross och andra affärer 😂
 
Hundarna älskar morgongoset i sängen när vi vaknar. Och hänget på soffan när vi äter frukost. Och när jag tar ner visslan från kroken när vi ska till fåren! Och när jag säger namnet och deras arbetskommando... och när jag ropar "gå och bada!" efter jobbet. Då springer de ikapp en kilometer genom skogen och kastar sig ut i sjön och simmar tills jag visslar tillbaks dem. Nästa höjdpunkt är när promenaden är slut och vi kommer hem - MIDDAG! Sen är hela kvällen en lång höjdpunkt med att hjälpa till med disken, tigga kaffebröd och sen gosa i soffan igen. Nästa grej de älskar är när vi stänger av TVn och går mot sovrummet. De älskar att trängas med oss i sängen! 😁

Det är lite synd om dem ibland också. När de måste vänta på sitt namn för att få gå genom grinden eller ta sin mat...
Vilket härligt liv, och härlig inställning till livet, när varje dag är mer eller mindre en stor höjdpunkt från morgon till kväll :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 781
Senast: Takire
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 175
Senast: EmmaBovary
·
Hästvård Har en 26 åring som nu senaste vinter, hur vi än försökte, inte blev till något. Han var undernärd (inte smal), bukig, glanslös, hålögd...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Lite spridda frågor, som jag har funderat över en tid. Hoppas någon här kan hjälpa mig! 1. En häst som inte slickar på sin saltsten -...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp