Vad är det bästa i ditt/dina djurs dag?

Det bästa min katt vet är nog när jag ropar "Kraaaaaam" och hon får komma galopperande för att få en kram av matte. Eller när vi tränar tricks. Mat och godis är mycket populärt, och en skramlig mus på ett gummisnöre. Tunneln är viktig för den kan man springa in i jättefort och sen surfa på golvet.
När vi sitter och bara stirrar varandra i ögonen, jag klappar och hon spinner så hela huset hör, då mår vi riktigt jäkla bra. :love:
 
Min hund; Långa promenader (efter frukost) den innan frukost kan gå fort 😉
Förr när vi var hemma för jag var sjuk ♥️ Då gick jag morgonpromenad o sen gick vi o la oss igen 🥰 Nu är jag alltid hemma men tror hon gillar det med!

Min häst; morötter och få beta utanför hagen 🙂 gå på promenad.
 
Min hast ar definitivt lyckligast nar han far ga i hagen och ata gras ... aven nu nar det ar aldeles gult och torrt.

Rottweilern ar lyckligast nar hon far nagot att ata ... oavsett vad det ar. Paron kart som ramlar av tradet ger lika stor lycka som frukost och middag.

Mallen's storsta lycka ar nar jag har hans tranings boll/eller tugg leksak i fickan for da blir det "riktig" traning. Vi har inte gjort sa mycket av det medan det varit riktigt varmt (over 39*C tror jag inte det ar bra for hundarna ... eller mig) sa nu skriker han av lycka nar han inser att det blir "TRANING". I gar tog det 10 minuter fran det att jag sa fot tills han orkade vara tyst och inte skrika av lycka (och vi faktiskt kunde borja trana) :p
 
Mitt sambo blir alldeles överlycklig när hon ser alla tecken på att jag ska gå till jobbet :angel: Det kan för henne vara tydligt att jag ska gå till jobbet timmar innan jag faktiskt ska gå hemifrån och lämna henne ensam i mörkret. Då gör hon kattastrofala utfall mot mig, som 'Ska du inte gåååå snaaaart?' Alldeles innan jag går, i sista sista stund med ytterkläder på, springer jag fram och tillbaka genom vårt hem och gömmer Dreamies lite överallt så att hon kan gå på skattjakt när jag gått. Numer får jag ibland stänga in henne i badrummet eftersom hon springer efter mig och ser var jg gömmer godisarna annars och börjar äta innan jag gått. Det är möjligt att skattjakten är avklarad på tre minuter efter jag gått, men ibland händer det att hon hittar någon gömd dreamie på dagen, då är lyckan total och det springs ärevarv runt lägenheten så att mattorna ligger som rep utmed väggarna, jamande så att alla vet vilket fynd hon gjort...

Hunden, kan inte vara glad nog när han inser att vi ska gå till en specifik skogsbacke. Hans entusiasm grundar sig i lek med bollar och pinnar i den där backen. Han blir så glad att knappt vet till sig av lycka, ändå går vi dit några gånger i veckan...men när jag säger just den där backens namn, då äääälskar han mig mest i världen...
 
Katterna tycker nog att de är när de serveras mat av alla dess slag 😂 För de äter ju självklart inte samma mat någon av dem 🙈 Så tre olika sorter ska serveras ..


Min häst Farbror Trulen han tycker bäst om att jogga i sakta mak på skogen, då spelar öronen på honom och man bara ser hur han bara väntar på att matte ska säga nu kör vi 🐴💨 För vad vore livet utan en snabbare repa uppför backarna i skogen i sådan där härlig travar trav som bara flyter fram. Man hör knappt hovarna nudda marken när han börjar ta i på mullen 😍 Och ett och annat päron är fint med 😂
 
Vår hunds extrema lekfullhet 😍 det är iofs också det jag irriterar mig mest på i perioder 🙄 Hon är 10 nu och folk undrar fortfarande hur gammal valpen är 🤣

När hon kommer upp och vill ligga sked och vi bara myser. ♥️
 
Som retrievervalp är naturligtvis hela livet bestående av höjdpunkter staplade på varandra. Men nåt som är extra härligt är när morgonsolen kommer in genom fönstret. Då vänder hon upp lilla valpmagen och bara njuuuuter.


20210903_090107.jpg
 
När jag sitter still :laugh: hon vill oftast vara nära så när jag är uppe och donar tycker hon det är pisstrist. Det är (nästan) bara då hon lägger sig i klösträdet där jag inte har nån plats bredvid. Annars är hon med och chillar i soffan, kökssoffan, sängen, och i klösträdet bredvid datorn när det är game night :D
(Det trädet var fö på väg ut men det gick såklart inte att fullfölja när det visade sig att hon älskar det)
 
1. Dreamies
2. Annat godis
3. Mat
4. Mat
5. Tugga på kablar
6. Tugga på mig
7. Sola magen
8. Gosa med min pappas labbe
9. Sova vid mina fötter under täcket
10. Slicka mig på insidan av låren när jag försöker sova
11. Ligga i bakhåll och bita mig i fötterna
12. Vara med överallt jag är. Gärna ligga och stirra ut mig.
 
Katten (verkligen min katt, åtta år): När jag sätter mig ned för kvällen, då är det dags för dagens mysstund! Eller när jag går på toaletten innan jag går och lägger mig (:cautious:), hon får visserligen sitt torrfoder samtidigt då men jag tror att det beror också på att hon lägger sig pladask ned och jag får böja mig ned för att klappa henne - inga klappar leder till uppfordrande blick och tillsägningar.
Men middagen, med blötmaten, den ligger bra högt till också dock! Lite svårt att bestämma vilket som är bäst 🤔

Hunden här hemma (en kromis på fyra år):
Mycket viktigt; Alla dessa bästa stunder nedan innebär hopp, studs och slick på ansiktet när det är i bra höjd, hoppa om det inte är i bra höjd eller slicka armarna. Denna ritual tid skall anpassas efter hur längesedan det var man såg dem sist, ju kortare sen sist desto kortare tid är acceptabelt.
- När matte kommer hem efter ha varit iväg.
- När lill-matte (aka jag) kommer ut från sin hörna (som är fridlyst från hundar) för dagen - räcker oftast med några hopp, slick och/eller magkli.
- När min syster kommer på besök, aktionen (se mycket viktigt) nämnd ovan blir upphöjd till ca 200%. Blir viktigt med en stund i soffan med ansiktet i lagom slickhöjd. Obs, försök lägga dig på människan så att de inte kan gå iväg så lätt!
- När min faster kommer på besök, aktionen nämnd ovan blir upphöjd till ca 500%. Krävs en längre stund i soffan. Typ tjugo minuter ... eller längre.
- ... eh, ja. Det är väl dagens höjdpunkter för hunden i fråga, mat är inte så intressant (om det inte är god människomat) och godis är gott men alltså ... inget är bättre än ovan nämnda 😅
 
Hund 1, när nån ska gå och lägga sig är hon snabbare än snabbast att lägga sig tillrätta så fort som det bara antyds att nån ska sova. Ibland för snabb och man får släpa motvillig hund ur sovrummet för man ska ut på sista kvällskissen.

Hund 2, träning.. vilken träning som helst och flera pass om dagen är välkommet.

Hund 3, mat, kloklippning och borstning blir hon totalt till sig av. Hon är matglad och ääääälskar att bli ompysslad.

Hund 4, vet inte riktigt han är lite tjuren Ferdinand och tar livet med en klackspark och dagen som den kommer.
 
Marsvinens bästa stunder på dagen är när någon kommer med mat. Morgongurka, frukostgrönsaker, gräs, eftermiddagsgrönsaker, kvällsgurka. Oavsett hur djupt de sover när man kommer så vaknar de till och kommer springande mot en, och sätter upp fötterna på tiggpinnen för att få först.
 

Liknande trådar

Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 815
Senast: Takire
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 332
Senast: EmmaBovary
·
Hästvård Har en 26 åring som nu senaste vinter, hur vi än försökte, inte blev till något. Han var undernärd (inte smal), bukig, glanslös, hålögd...
Svar
12
· Visningar
3 147
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Lite spridda frågor, som jag har funderat över en tid. Hoppas någon här kan hjälpa mig! 1. En häst som inte slickar på sin saltsten -...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp