Vad är det för fel på 4Pets Proline.....

Ramona

Trådstartare
....eller varför finns det så många till salu?

Vi behöver en till bilbur till sambons bil. Eftersom det är en extrabur så tittade jag på begagnat, skulle gärna köpa mig en MiM, men tycker att de är lite väl dyra för vad vi ska ha den till. Jag gillar modellen på Proline och jag gillar att de är lätta att ta i och ur bilen, men varför finns det så många till salu? Vad är felet med dem? Är de rattliga, skallrar, vibrerar? Vill ju inte köpa en bur som är kass.

Den ska vara till en Jack Russell terrier så vi tänkte köpa storlek S.

Någon med åsikter och kunskap?
 
Jag hade en sådan och aldrig igen, min ena hund körde igenom huvudet och fastnade i dörren. Min andra lyckades på någon sätt fastna och vrida ett framben i dörren.
Idag drar jag mig för burar med denna typ av dörr som Proline har av säkerhetsskäl.
 
Jag hade en sådan och aldrig igen, min ena hund körde igenom huvudet och fastnade i dörren. Min andra lyckades på någon sätt fastna och vrida ett framben i dörren.
Idag drar jag mig för burar med denna typ av dörr som Proline har av säkerhetsskäl.
Jag har hört många skräckhistorier om burar av den modellen just där hundar fastnat med huvuden. Även hundar som skurit sig när de fått loss evakueringsluckan på modeller som har sådan.
 
Dessutom har jag för mig att den är rätt värdelös i en krock? Titta isåfall hellre på Artfex, de är väl billigare än mim men någorlunda lika säkra.
 
Dessutom har jag för mig att den är rätt värdelös i en krock? Titta isåfall hellre på Artfex, de är väl billigare än mim men någorlunda lika säkra.

@Ramona En Artfex small ligger runt 2800 kr, begagnat ännu lägre. Den passar perfekt till mina två dvörgschnauzrar. När jag kollar proline ligger den på samma pris?
Gillar inte aluminiumburar då jag alltid tycker att de skramlar. Artfex är helt tyst.
 
....eller varför finns det så många till salu?

Vi behöver en till bilbur till sambons bil. Eftersom det är en extrabur så tittade jag på begagnat, skulle gärna köpa mig en MiM, men tycker att de är lite väl dyra för vad vi ska ha den till. Jag gillar modellen på Proline och jag gillar att de är lätta att ta i och ur bilen, men varför finns det så många till salu? Vad är felet med dem? Är de rattliga, skallrar, vibrerar? Vill ju inte köpa en bur som är kass.

Den ska vara till en Jack Russell terrier så vi tänkte köpa storlek S.

Någon med åsikter och kunskap?
Har för mig dom är rätt låga i takhöjd också så de fungerar inte (eller är åtminstone inte helt lagliga) till större hundar. Inte för att jag tittade så noga men kollade lite på dom då jag har lite tankar på att bygga en cykelkärra som kombinerar att kunna köra matkassar i med att vara hundbur där det är tänkt att hunden ska kunna vara när jag handlar och vill inte ha någonting tyngre än nödvändigt men stabilare än en canvaskärra. Men de burarna blir som för små och/eller låga för min hund även i största storleken.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 228
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är ganska engagerad i miljöfrågor och tycker att det är oerhört viktigt att värna om miljön. Jag tycker också att det är helt hål i...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: cassiopeja
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 850
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp