Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Gry och Martha m.fl: :bow:

Hoppelhase: Läser du till psykolog? Jag anser starkt att en professionell psykolog inte kräker ur sig saker om folks bakgrund på nätet utan någon annan bas att stå på än några rader text. Usch, hoppas jag har fel om det nu är så att du ska diagnostisera folk i framtiden. :nailbiting:
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

:crazy:
Btw, vad är ondska? [/B]
I detta fall tex. att fånga någons katt, tortera och döda den...för att sedan lägga den utanför sitt hem till sina ägare med en post-it lapp. Det är verkligen makabert och grymt ondskefullt.
gulan
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Hoppelhase: Läser du till psykolog? Jag anser starkt att en professionell psykolog inte kräker ur sig saker om folks bakgrund på nätet utan någon annan bas att stå på än några rader text. Usch, hoppas jag har fel om det nu är så att du ska diagnostisera folk i framtiden. :nailbiting:

Oj, jag var verkligen inte medveten om att jag befann mig på buke med syfte att utöva min professionella roll. Vad är det du finner kontroversiellt i att en person med bristande empatiförmåga med hög sannolikhet själv exponerats för detsamma (inte nödvändigtvis i familjen) i sitt liv? Jag ser det snarare som en förmildrande omständighet än något annat. Hur tror du själv att empati (eller brist på empati) utvecklas?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Oj, jag var verkligen inte medveten om att jag befann mig på buke med syfte att utöva min professionella roll. Vad är det du finner kontroversiellt i att en person med bristande empatiförmåga med hög sannolikhet själv exponerats för detsamma (inte nödvändigtvis i familjen) i sitt liv? Jag ser det snarare som en förmildrande omständighet än något annat. Hur tror du själv att empati (eller brist på empati) utvecklas?


Hmm, visste inte du var psykolog och jag måste nog hålla med Heulwen i såfall , är väl inte riktigt passande att sitta på buke o ha åsikter om okända människors tillstånd.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Om man har ett yrke så lär man ju sig saker för det yrket.
Och här på Bukefalos så delar man ju med sig av sina kunskaper.
Vad är det som gör att just de kunskaper som en psykolog har inte är lämpliga att dela med sig av?

Medan det snarast förväntas att läkarna, veterinärerna och hovslagarna skall jobba även här på forumet.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Hmm, visste inte du var psykolog och jag måste nog hålla med Heulwen i såfall , är väl inte riktigt passande att sitta på buke o ha åsikter om okända människors tillstånd.

Det är mer passande för personer som inte är psykolog att sitta på buke och ha åsikter om okända människors tillstånd?

Nu är jag inte psykolog så då är ju allt frid och fröjd. :up: Att personer i tråden saknar empati är något de själva uttryckt, inget "tillstånd" jag tillskrivit dem. Och att brist på empati föder brist på empati (och tvärtom) är välkänt och knappast något kontroversiellt eller något man behöver vara psykolog för att veta.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Men så mkt "vet" du, att jag växt upp empatilöst, och att jag inte har empatiförmåga, som till en följd av det, utifrån det faktum att jag känner stark empati för torterade katter?

Jag är djupt imponerad av din okunskap inom psykologi, första terminen?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Om man har ett yrke så lär man ju sig saker för det yrket.
Och här på Bukefalos så delar man ju med sig av sina kunskaper.
Vad är det som gör att just de kunskaper som en psykolog har inte är lämpliga att dela med sig av?

Medan det snarast förväntas att läkarna, veterinärerna och hovslagarna skall jobba även här på forumet.

Nej, vi är många som är djupt tacksamma för folks expertis här på buke. Men jag är övertygad om att verkliga experter, lr kunniga, VET att det är vanskligt att ställa diagnos på nätet. Och att man inte får tillgång till all info som gör att man istället uppmuntrar konsultation irl.

Att ge sken av att man kan uttala sig om folks bakgrunder, diagnoser etc utifrån en tråd på buke, gör mig förtvivlad. På många plan och av många anledningar.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Om man har ett yrke så lär man ju sig saker för det yrket.
Och här på Bukefalos så delar man ju med sig av sina kunskaper.
Vad är det som gör att just de kunskaper som en psykolog har inte är lämpliga att dela med sig av?

Medan det snarast förväntas att läkarna, veterinärerna och hovslagarna skall jobba även här på forumet.


samma som att läkarna här på buke inte ställer diagnoser över nätet om inte någon Personligen har bett om råd typ
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

samma som att läkarna här på buke inte ställer diagnoser över nätet om inte någon Personligen har bett om råd typ

Det är ingen i den här tråden heller som ställt någon diagnos. Det här är också ett diskussionsforum så det kommer åsikter och inlägg högt och lågt om allt möjligt utan att man personligen har bett om det.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Nej, vi är många som är djupt tacksamma för folks expertis här på buke. Men jag är övertygad om att verkliga experter, lr kunniga, VET att det är vanskligt att ställa diagnos på nätet. Och att man inte får tillgång till all info som gör att man istället uppmuntrar konsultation irl.

Att ge sken av att man kan uttala sig om folks bakgrunder, diagnoser etc utifrån en tråd på buke, gör mig förtvivlad. På många plan och av många anledningar.
Du har ställt diagnos i den här tråden!
Att påstå att du är empatilös (vilket jag håller med om) är inte att ställa en diagnos!
PL
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Det är ingen i den här tråden heller som ställt någon diagnos. Det här är också ett diskussionsforum så det kommer åsikter och inlägg högt och lågt om allt möjligt utan att man personligen har bett om det.

Jodå, jag vet att det ställs diagnoser både hit o dit på detta forumet ...men jag vet ingen läkare som ställer diagnoser hejvilt härinne..om ingen personligen frågar...
Man diskuterar inte och diagnosticerar människor man aldrig mött...åsikter kan man ha , men att säga att nån är empatilös är väl att ta i om man aldrig ens har träffat människan ?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Du har ställt diagnos i den här tråden!
Att påstå att du är empatilös (vilket jag håller med om) är inte att ställa en diagnos!
PL

För mig är det skillnad att framstå som empatilös och att vara det pga en empatilös barndom. Och min empatilöshet skapar psykopater när jag skriver att jag skiter fullständigt i om en torterare hängs ut lr inte. Vi har också lärt oss att grabben har känslokalla föräldrar, för det är ju mer regel än undantag, och därmed vet vi då också att killens ev personlighetsdtörning inte är medfödd utan skapad av miljön.

Jag som är extremt empatilös, faktiskt så skrämmande att man inte vill ha mig till granne ens, plågar inte djur. Jag upprörs när djur far illa. Det är jättekonstigt det där m empatilöshet. Torterar man dem inte så lipar man när de far illa.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Oj, jag var verkligen inte medveten om att jag befann mig på buke med syfte att utöva min professionella roll. Vad är det du finner kontroversiellt i att en person med bristande empatiförmåga med hög sannolikhet själv exponerats för detsamma (inte nödvändigtvis i familjen) i sitt liv? Jag ser det snarare som en förmildrande omständighet än något annat. Hur tror du själv att empati (eller brist på empati) utvecklas?

Om du nämner att du läser på psykologlinjen så får du finna dig i att du kommer betraktas med andra ögon. Om du inte vill betraktas utefter din yrkesroll (eller framtida sådan) ska du inte nämna den i samma tråd där du uttalar dig om andra människor.

Jag finner det kontroversiellt att du uttalar dig om en annan människas bakgrund (oombedd och oönskat) och påstår att denne haft en dålig uppväxt. Det är en riktig ful diskussionsteknik (om man nu kan kalla det för diskussion) och läser man till psykolog så tycker jag det är rent obehagligt att uttala sig så när man inte känner människan. Det jag vet är att världen inte är svart eller vit och om man drar sådana slutsatser efter några rader på internet anser inte jag att man är lämplig som psykolog.

Vad jag tror om empatilöshet? Jag vet bara att det faktiskt finns empatilösa människor som haft en bra uppväxt.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Men så mkt "vet" du, att jag växt upp empatilöst, och att jag inte har empatiförmåga, som till en följd av det, utifrån det faktum att jag känner stark empati för torterade katter?

Men snälla du, att du inte kan känna empati i det här fallet är det du själv som skrivit. Helt utan empatiförmåga hoppas jag verkligen att du inte är, och har heller inte påstått att du skulle vara.

Jag är djupt imponerad av din okunskap inom psykologi, första terminen?

Du kan väl imponera med din kunskap inom psykologi och förklara vad som är kontroversiellt med att vår empatiförmåga utvecklas i samspel med vår omgivning?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Men jag är övertygad om att verkliga experter, lr kunniga, VET att det är vanskligt att ställa diagnos på nätet. Och att man inte får tillgång till all info som gör att man istället uppmuntrar konsultation irl.

Att ge sken av att man kan uttala sig om folks bakgrunder, diagnoser etc utifrån en tråd på buke, gör mig förtvivlad. På många plan och av många anledningar.

samma som att läkarna här på buke inte ställer diagnoser över nätet om inte någon Personligen har bett om råd typ

Sedan när är bristande empati en diagnos? Och sedan när är att kommentera det personen själv säger att ställa diagnos?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

För mig är det skillnad att framstå som empatilös och att vara det pga en empatilös barndom. Och min empatilöshet skapar psykopater när jag skriver att jag skiter fullständigt i om en torterare hängs ut lr inte. Vi har också lärt oss att grabben har känslokalla föräldrar, för det är ju mer regel än undantag, och därmed vet vi då också att killens ev personlighetsdtörning inte är medfödd utan skapad av miljön.

Jag som är extremt empatilös, faktiskt så skrämmande att man inte vill ha mig till granne ens, plågar inte djur. Jag upprörs när djur far illa. Det är jättekonstigt det där m empatilöshet. Torterar man dem inte så lipar man när de far illa.

Din läs- och tolkningsförmåga är i alla fall fenomenal... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp