vad är det för fel på min pålle???

J

Johanna_Agge

jag vaknade natt å bara kom på det han har spatt!!

men kan det vara det?
han är 19 år varmblod... när man rider honom så går ha stelt med bakbenen och han har hasledsgallor... det blir lite bättre när man har ridit ett tag.. När jag fick honom för ca ett år sedan var han jättstel.. men nu har det alltså blivit lite bättre... när man longerar honom linkar han alltid på innersta frambenet i trav vilket håll det än är. Kanske ska tillägga att jag inte longerar honom i trav nu bara i skritt några varv ibland eftersom han har problem med det också... han har gjort så här jämt jag har haft honom och för ca ett halvår sen gjorde vet. en helkoll på honom då sa hon inget förutom att han hade hasledsgallor.. men det borde väl kunna vara av spatt lr? är jag helt fel ute nu? jag har trott att han suttit fast någonstans och haft kiropraktor här några gånger men men det har inte hjälpt.=( /7Johanna
 
ta honom till en klinik gör en riktigt grundlig genomgå¨ng av honom så får du veta!
 
Ta honom till en klinik för undersökning!

Det lilla jag vet om spatt är att hästen haltar i början av passet, men går bättre och bättre och kan bli haltfri efter ett litet tag!
 
jo... jag ska väl iväg å röntga honom men så är det ju så tyvärr att hästen får lida när man inte har tillräckligt mycket pengar så jag läre vänta ett litet tag så jag har råd... tyvärr. Det verkar inte som om han har ont iaf....//Johanna
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 225
Senast: MimmiNO
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 401
Senast: Dino
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 123
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 968
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp