Vad är det för larv?

clusia

Trådstartare
Ca 1cm lång, någon mm tjock, ljust gula och hänger i spindelvävliknande trådar. De är överallt just nu. Vad är det för något?
 
Ca 1cm lång, någon mm tjock, ljust gula och hänger i spindelvävliknande trådar. De är överallt just nu. Vad är det för något?
Jag har dom också, och efter lite googlande kom jag fram till att det kanske är frostfjärilens larver. Så jag skriver här för att se om jag får bifall eller något annat förslag :)
 
Jag har dom också, och efter lite googlande kom jag fram till att det kanske är frostfjärilens larver. Så jag skriver här för att se om jag får bifall eller något annat förslag :)
Tack! Bildgooglade frostfjäril nu men fick bara upp större larver men de kanske blir sånna sen.
 
Tycker också de ser större ut på bild. Men ”beteendet” verkar ändå stämma när jag läser om dem. Vet dock inte hur unikt det är för just frostfjärilar. :confused:
Ja verkligen exakt samma beteende. Tror du man behöver göra något åt de? Kommer de äta upp svärfars trädgård?

Räknade snabbt och kom upp i ett femtiotal bara runt här där jag står.
 
Ja verkligen exakt samma beteende. Tror du man behöver göra något åt de? Kommer de äta upp svärfars trädgård?

Räknade snabbt och kom upp i ett femtiotal bara runt här där jag står.
Som jag fattat det är det försent nu, dom "firar ner sig" när dom ätit klart. Däremot i höst måste man isåfall hindra honan som kryper upp för trädstammen för att lägga nya ägg. Verkar som att en limring på stammen innan första frosten ska göra susen.
 
Som jag fattat det är det försent nu, dom "firar ner sig" när dom ätit klart. Däremot i höst måste man isåfall hindra honan som kryper upp för trädstammen för att lägga nya ägg. Verkar som att en limring på stammen innan första frosten ska göra susen.
Okej. :) Då får dom vidare.

Var ute på promenad nu och det är verkligen hur mycket som helst. Har aldrig sett något liknande här förut.
 

Liknande trådar

Hemmet Min ytterdörr är kall och dragig hur man än gör, men det hjälper om man hänger textil innanför. Just nu har jag en filt där, men den är...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: bettysmatte
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: Praefatio
·
Utrustning Nytt stall och får leta efter nya lösningar. Jag har två sadlar (en hopp, en dressyr) men bara en hängare i nya stallet. Vilken av...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 600
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp