vad är det här för lurigt bett???

Sv: vad är det här för lurigt bett???

Aldrig sett nått liknande :confused:
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

visst ser det mystiskt ut!!
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Är det inte ett kombinations bett??
Med Vanligt trännsbett, hackamor och kindkedja??

Lite svårt att se kanske, Har säker helt fel :o :angel: :p

MvH//TheHunted1
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

*putt putt*

ingen som har sett något liknande förr?? nån som kan förklara för mig vad detta är!?
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Någon typ av kombinationsbett ser det ut som.
Typ hävstång m kindkedja-hack-tränsbett.
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Hej det ser ut som ett jumpinghackamore!!
har aldrig sett just denna typen men sett andra!
Dom finns i välsorterade ridsportbutiker kan jag tro!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad är det här för lurigt bett???

urk... vilken dålig bild.... Har aldrig sett Champion så ful... inte ludger heller hihi...
Bettet finns i de flesta affärer som säljer lite hästsaker och kostar ca 2500:- Kolla på
www.equalityline.se under märket Teun van Riel.
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Det är bara en ny variant av ett kombinationsbett! :)
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

ny och ny... för 5 år sedan hade Ludger detta bettet... Är det nytt då???
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

EmelieR skrev:
urk... vilken dålig bild.... Har aldrig sett Champion så ful... inte ludger heller hihi...
Bettet finns i de flesta affärer som säljer lite hästsaker och kostar ca 2500:- Kolla på
www.equalityline.se under märket Teun van Riel.

Vet inte riktigt om det känns sååå motiverat att köpa ett bett för 2500 kr, är det vara jag som är konstig nog och tycker det??
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

För den som inte sett det tidigare blir det ju nytt :smirk: oavsett hur länge Ludger och andra har känt till det :angel:
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Det har du ju rätt i... jag kunde bara inte låta bli... hihi...
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Jag tycker mig inte känna igen det. Bettet som Ludger har har ju ingenting nedanför mundelen. Jag tycker inte det ser ut som att det har någon hävstång heller, det ser mer ut som ett bett man har på en häst som gärna kör ner huvudet. Eftersom tygeln sitter ovanför mundelen måste ju varje tygeltag ta uppåt?
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

det var det jag tyckte var så lurigt.. att tygeln sitter över... :confused: det är väl bara att slå en pling till den där ludger ;)
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

tanken är iaf att det ska vara dels hävstångsverkan och dels hackamorefunktion på ett sånt bett oavsett hur det ser ut på bilden...
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

min tränare provade min häst med ett sånt en gång, men jag vet inte vad det heter... det var en delad stång med kedja/rem
 
Sv: vad är det här för lurigt bett???

Jamen det GÅR ju inte. När han tar i tygeln så tar det ju dels i munnen och dels på nosryggen, men remmen under hakan måste ju hänga löst då. Det finns ju ingen hävstång, det tar ju stopp i munnen på hästen.
 

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 487
Utrustning Har testat en kompis Myler-bett på min krångliga dam. (Krånglig i munnen alltså, inte annars) ;) Jag brukar oftast rida henne på...
Svar
11
· Visningar
5 551
A
Utrustning Startade för ett tag sen en tråd och beskrev ett bett som jag ville veta vad det var för något och nu har jag av en ren slump hittat...
Svar
19
· Visningar
2 558
Utrustning Nä vet ni vad, nu får ni dumförklara mej om ni vill, men jag vill ha hjälp att reda ut det här med alla olika bett-sorter som finns! :p...
2
Svar
23
· Visningar
3 934
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp