Vad är det här?

D

dalla_4_ever

Är det någon som vet vad det här är och vad det ska göra för nytta?

nos nät?? :confused:
Bilden är i nästa inlägg!
 
Sv: Vad är det här?

nosnat.jpg
 
Sv: Vad är det här?

Det är för hästar som har ont av flugor eller annat. Har själv en häst med "head shaking syndrom" flugor triggar i gång honom och sedan slår han konstant med huvudet. Skyddet gör att inget kan "landa" på mule eller nosrygg.
 
Sv: Vad är det här?

Jag tror det skyddar mot solen men är inte säker. En häst i vårt stall hade problem med soleksem på mulen så ägaren satte på ngt sånt på tränset medan hon red. kan ju vara ngt för fluggorna oxå.
 
Sv: Vad är det här?

Sazalamel skrev:
Det är för hästar som har ont av flugor eller annat. Har själv en häst med "head shaking syndrom" flugor triggar i gång honom och sedan slår han konstant med huvudet. Skyddet gör att inget kan "landa" på mule eller nosrygg.

jaha ok, så det hjälper verkligen då?! Men då måste du ha det andra också?

Hjälper det mott mygg också?
 
Sv: Vad är det här?

Hej! Lånar tråden lite :p Var finns detta nät att köpa? Vad ungefär ligger priset runt?
 
Sv: Vad är det här?

Han behöver bara skydd över mulen. Nej det hjälper inte mott mygg/knott, Man har det bara när man rider
Botar inte hans problem helt, men dämpar,Sitter nog lika mycket i hans huvud,
 
Sv: Vad är det här?

en jag känner va tvungen att ha det på sin förra häst mot allergi när de red eller när de tävlade på gräs.. den va typ överkänslig mot gräs/pollen....
 
Sv: Vad är det här?

pollan skrev:
en jag känner va tvungen att ha det på sin förra häst mot allergi när de red eller när de tävlade på gräs.. den va typ överkänslig mot gräs/pollen....
Även damm kan den hjälpa mot.
// Linda
 
Sv: Vad är det här?

Vad jag har hört så används de mest till det där headshaking och så brukar de ha det på vissa heta hästar då de brukar typ bli lugnare för att det sitter en sak där och det gör att hästarna naturligt bromsar lite eller hur man ska förklara.
 

Liknande trådar

Utrustning Tips på något hållbart? Jag köpte ett på Börjes som de var rea på just då för runt 3-400kr har jag för mig, men nu efter några månader...
Svar
18
· Visningar
800
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
397
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
656
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
271
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp