Vad är det konstigaste någon sagt till dig?

Hade en liknande situation med en gubbjävel när jag jobbade i butik som kom in och var allmänt otrevlig och krävde pengar tillbaka för någon vara som vi inte ens hade. Sa också att han kände min chef osv och hintade om att han tänkte ringa upp honom. Jaha, hälsa min morbror svarade jag och då stormade han ut:D
Åh påminner mig om alla gånger när jag jobbade på café och folk hotade med att prata med min chef (tex i liknande situationer. Får de gärna göra, är inte direkt rädd för att bli av med jobbet för att jag sköter mitt jobb och följer instruktioner :grin:
 
Åh påminner mig om alla gånger när jag jobbade på café och folk hotade med att prata med min chef (tex i liknande situationer. Får de gärna göra, är inte direkt rädd för att bli av med jobbet för att jag sköter mitt jobb och följer instruktioner :grin:

Har aldrig fattat den grejen? I detta landet har vi anställningsskydd och det blir man inte av med för att någon random gubbe eller kärring säger det.
 
Jag har ju hamnat i situationer där jag träffat många med psykiska sjukdomar och fått höra en hel del, en sak som jag kommer på så här på rak arm var en man som rabblade bibliska texter (vet inte om dom stämde för jag kan inget religiöst i princip) för mig. Han fick för sig att jag var Jesus. En gång la han sin hand på mitt huvud och sa "Jag är Gud och du är Jesus min son".
 
Kom på några till, jag ha varit en del i Kenya och fått mycket roliga kommentarer där. Jag har t.ex. varit på ställen där dom flesta aldrig sett vita människor.

Lite av det jag hört är att dom trott att vårt blod är blått för att blodådrorna är blå på armarna, dom har frågat om vår hur är som olja för att den ser så mjuk ut, vi skulle på fotbollsmatch i en annan by som låg några kilometer bort och dom frågade hur vi skulle ta oss dit för det gick ju inte att åka bil dit, när vi sa att vi skulle gå med dom andra sa dom förvånat "Kan vita människor gå så långt?"

Jag är ganska liten av mig och dom trodde jag var typ 14 när jag var 22 och när jag sa åldern blev dom jätte förvånade och frågade varför jag som var så gammal inte hade några barn.

Dom frågade också om vi kan gråta och om vi blir ledsna om någon dör.

En lärare från Kongo-Kinshasa sa att när jag har så platta stor och går så snabbt så ser jag inte kvinnligt ut, jag borde ha andra skor och gå lugnare och svänga mer med rumpan, i min värld promenerar man för att ta mig dit jag ska, inte för att se snygg ut.

Men favoriten är nog när några av lärarna på vår skola undrade om vita människor har blont könshår eller om det är lika svart som deras, dom började dra i min kjol för att komma åt att titta där nere. Jag fick lite panik för det sista jag ville var att stå där i lärarrummet och visa upp mitt underliv:rofl:
 
Har fått kommentaren av en sköterska under en öronspolning (hade en vaxpropp) att ”det var en luden hörselgång” O_o
Ser framför mej att jag om en sisådär 30-40år ser ut som många gamla gubbar med hårda, gråsvarta spröt som sticker ur öronen :arghh::rofl:
 
Jag sa vad jag tyckte till en kille jag dejtade några gånger och som inte förstod varför jag inte var intresserad längre när han hörde av sig med några års mellanrum och ville ses och "ha lite trevligt, hehe".
Han: "Jag ska nog flytta hem till Skottland, för alla ni svenska tjejer är så konstiga"

En annan: "Hej, kan inte du sparka mig hårt mellan benen? Snälla? Du får sparka hur hårt du vill!"

"Du är jättesnygg! Eller ja... Du skulle vara det om du hade förstorat brösten"
 
När jag, efter tre dagars strömavbrott p g a storm och nedfallna träd och ledningar, kontaktade elbolaget igår och berättade att det sakandes en fas in efter det att de kopplat på strömmen. Första svaret jag fick var att jag skulle kontollera våra huvudsäkringar.
 
När jag, efter tre dagars strömavbrott p g a storm och nedfallna träd och ledningar, kontaktade elbolaget igår och berättade att det sakandes en fas in efter det att de kopplat på strömmen. Första svaret jag fick var att jag skulle kontollera våra huvudsäkringar.
:rofl:
Delar de kundtjänst med ComHem?

Alla i precis hela byn saknar uppkoppling -"har du provat att koppla datorn direkt till routern"
 
Brukar få en ganska dum kommentar när jag berättar att jag läser färdigt till Undersköterska och att jag arbetar på en avdelning för demenssjuka : Jaha vad ska du bli sen då? Eller vad ska du läsa vidare till sen? Precis som om det är absolut inte OK att "nöja" sig med att vara undersköterska. Måttligt trött på denna kommentaren så har börjat kontra med att det är inte fel på yrket, det är fel på folks syn på yrket, vilket i sin tur sätter ribban för hur låg lönen är/blir.
Den fick jag också medan jag utbildade mig till ridlärare. "vad kul, men vad ska du göra sedan?"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp