Vad är det mest troliga att det är?

Sazlight

Trådstartare
Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit otroligt bra i magen och inte haft några problem alls, utan haft i stort sett normal avföring sen dess.

Men så igår blev jag dålig i magen och fick springa på toan 3-4ggr under kvällen, när jag hade problem med magen var det inte att det kom så plötsligt, utan tvärtom jag var ofta hård i magen och diarréer, började med lite blod i hårdare avföring. Men det kommer succesivt tills det blev värre och toa besök blev ofta oavsett om det var löst eller hårt så var det oftast bråttom.

Tankarna flög ju såklart i huvudet..

Första tanken är att jag nu hamnat i ett skov och kommer få ett riktigt elände framför mig. Vilket inte skulle vara kul då jag har en lång planerad resa i helgen fram och tillbaka runt 60mil på en dag..

Men så tänkte jag att det kanske varit något jag ätit (matförgiftning) men jag åt inte alls så mycket och inget som jag vet var dåligt och ingen annan blev dålig av det så känns inte som det.

Sen tänkte jag på Covid-19, att man kan få diarré som symtom.

Efter toa besöken igår kväll, så kändes magen väldigt tom och lät lite, så jag kände mig såklart konstig efteråt. Kände mig lite frusen innan men skulle lika gärna kunna vara normalt för mig, efteråt kände jag mig dock frusen mer på det sättet som man kan känna när man är sjuk.

Jag har också känt mig torr i munnen sen i tisdags, vilket inte är helt normalt för mig. Men annars har jag inte känt av något som att jag skulle vara sjuk eller ens på väg in i ett skov.

Har nu bara ätit kall nyponsoppa och ska snart äta en macka. Men vad tror ni att det mest troliga är?
Ni som har IBD kan ni få så plötsliga skov? Eller är det någon som haft dessa symtom när ni haft covid-19?
 
Jag tänker spontant om du ätit nåt konstigt, men är ju svårt veta. Mina skov har kommit smygande, men är väldigt känslig för vad jag äter och då kan jag få ont och behöva springa på toa fort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Kilauea
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 086
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Sazlight
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp