Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? (utbruten från Dejtingtråden 32)

strawberrysylt

Trådstartare
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)

Jag är ganska obrydd och ser det inte direkt som att vara modig men; satte mig i knät på min första dejt någonsin ifrån tinder efter att jag sagt ”du är het, får jag sitta i ditt knä”, andra personen jag dejtade klädde jag av mig naken framför när vi var och badade på första dejten. Min nuvarande partner kysste jag väldigt snabbt på första dejten med.

Orkar inte slösa tid, känner jag något så gör jag det snabbt. Hellre en diss än att slösa tid. 😄
 
Jag är ganska obrydd och ser det inte direkt som att vara modig men; satte mig i knät på min första dejt någonsin ifrån tinder efter att jag sagt ”du är het, får jag sitta i ditt knä”, andra personen jag dejtade klädde jag av mig naken framför när vi var och badade på första dejten. Min nuvarande partner kysste jag väldigt snabbt på första dejten med.

Orkar inte slösa tid, känner jag något så gör jag det snabbt. Hellre en diss än att slösa tid. 😄

Fast du har kanske andra saker du tvekat/tvekar inför? :) Kan vara något längre in i dejtingen/relationen också. :)

Jag kan vara ganska obrydd med såna saker också, men i vissa situationer tvekar jag... t ex visa intresse för någon som redan finns i periferin i mitt liv... det tycker jag är värre än någon ny, den personen har ju ingen tidigare bild av mig, så det är lättare...
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
Modig eller dumdristig? 😅😂

Flyttade in hos en kille efter att vi setts typ två veckor. Inte att rekommendera. 😇

Plus en hel del annat som vi inte ska ta upp här.. 😁
 
Modig eller dumdristig? 😅😂

Flyttade in hos en kille efter att vi setts typ två veckor. Inte att rekommendera. 😇

Plus en hel del annat som vi inte ska ta upp här.. 😁

Haha, ja i vissa fall går det väl hand i hand ^^ Oj, ja men det var väl modigt... om det inte går alltför illa, så lär man sig ju alltid nåt av erfarenheten iaf och har förhoppningsvis kul under tiden även om det inte håller i längden. :)

Haha :P
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
När jag flög till USA för att bo hemma hos en kille som jag spelat tv-spel med online 😂😱

Som jag sen importerade och gifte mig med 😁😍
 
Själv åkte jag 20 mil norrut åt "fel" håll för att spendera påsken på en skoter hos en borrare jag jobbat med i 2,5 månader... men det funkade ju det också ;) Fast jag träffade honom första gången 2 år tidigare men han kände inte igen mig från den gången! :mad: :laugh:
 
När jag flög till USA för att bo hemma hos en kille som jag spelat tv-spel med online 😂😱

Som jag sen importerade och gifte mig med 😁😍

Åh just det 💕. Så häftigt!
Där kan jag tänka mig vi pratar resfeber x 2356355634? :laugh: :laugh: :heart

Själv åkte jag 20 mil norrut åt "fel" håll för att spendera påsken på en skoter hos en borrare jag jobbat med i 2,5 månader... men det funkade ju det också ;) Fast jag träffade honom första gången 2 år tidigare men han kände inte igen mig från den gången! :mad: :laugh:

:laugh::laugh::heart så kul!

Jag ska tänka på er och se om jag vågar göra en sak jag tycker känns skitläskig :laugh: Jag har ju egentligen inte särskilt mkt att förlora...bara eventuellt lite stolthet typ XD och det kan jag väl ta? ^^
 
Åh just det 💕. Så häftigt!
Där kan jag tänka mig vi pratar resfeber x 2356355634? :laugh: :laugh: :heart



:laugh::laugh::heart så kul!

Jag ska tänka på er och se om jag vågar göra en sak jag tycker känns skitläskig :laugh: Jag har ju egentligen inte särskilt mkt att förlora...bara eventuellt lite stolthet typ XD och det kan jag väl ta? ^^
Åkte typ 60 mil med tåg, ensam, för att träffa min ”dejt” och sova där över en helg. Vi hade chattat länge och pratat i telefon, (kanske träffats en gång innan förresten, det minns jag inte nu 🤔) Var allmänt modig just då, nu - not so much 😱
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)

Innan jag träffade min sambo var jag jag något av en kamikazepilot när det kom till kärlekslivet. Dvs jag satsade allt, fort, alltid. Blev vrålförälskad i en Amerikan som jag träffat typ två gånger och bestämde mig därför för att åka till New York för att få vara med honom. Det var både underbart och hemskt på samma gång, vi blev aldrig något par och såhär sett i backspegeln var det nog lika så bra. Det var kul så länge det varade iaf och sen blev det mindre kul.
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
Jag flög ca. 300 mil för att träffa en kille jag pratat med på Tinder i ett halvår, träffade honom helt själv och hade ingen aning att personen jag skulle träffa verkligen var den jag trodde. Hade underbara 5 dagar med honom men tyvärr ingen solskenshistoria som @Migo 's. Har ingen kontakt med honom nu men var nog det modigaste jag gjort i dejtingsammanhang. 😅
 
@strawberrysylt Nu är det väldigt länge sen jag ens var i en dejtsituation, men jag håller med dig om att det känns mycket, mycket jobbigare/spänt/pirrigt att erkänna att man har känslor för en person som redan finns i ens liv, och som förmodligen även kommer fortsätta (kanske till och med måste) göra det efter att man öppnat upp sig och erkänt det.
Jag är ju tillsammans med en kollega :)
Visst riskerade det att bli stelt om det inte hade varit ömsesidigt. Men som tur var det ömsesidigt och idag är vi sambos och har barn 😃
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
Håller med om att det är nervösare när det är nån man känner. Jag har dock inte mindre än tre gånger tagit initiativ till närhet/outat mina känslor för kompisar jag bodde i samma kollektiv som. Idioti skulle väl en del säga, men det gick bra alla tre gångerna. Två av gångerna blev jag tillsammans med personen i fråga. Den tredje gången hade jag haft fel om vibbarna, det var dessutom min dåvarande bästa kompis, så jag hade dragit på det i evigheter, men när allt var utklarat fanns det ingen jobbig barriär mellan oss kvar och vi blev ännu bättre vänner än innan. Han är fortfarande många år senare en av mina bästa kompisar.
 
Vad är det modigaste ni gjort i dejtingsammanhang? Tänker att outa sig för någon och tala om att man är intresserad/visa sig sårbar är ju rätt modigt. Fast att skriva till någon främling på nätet kräver kanske inte samma mod som vissa andra situationer... när var ni modigast? :)
Det är nog att ta initiativ till första kyssen och vara först med å säga jag älskar dig till herrn 🙈🙊 har inte dejtat så himla många.
 
För 8 år sen i november flög jag till England för att träffa killen jag träffade via spelet Star Wars:The Old Republic, vi hade då känt varandra i ungefär ett år. Efter 5 år på distans så flyttade jag hit, det är ganska precis 3 år sen nu. Ibland fungerar det att vara modig. :D

12039529_10153331607529011_8959463068344624031_n.jpg


Men nu ska jag hoppa i säng, det var inte meningen att vi skulle vara uppe så sent, men det det nya spelet New World är så roligt.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 499
Senast: Enya
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 800
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp