Vad är det roligaste din hund gör eller gjort?

Var på rallylydnadstävling med labben. I den sk åttans frestelse fanns hans bästa frestelse - ett gosedjur!
Han tog den, studsade runt, lämnade planen och dansade över hela klubben med den i munnen....

Sen var det ett försök till, på annan bana. Vi jobbade på, han funderade på att hälsa på i domarbåset men behärskade sig i sista stund. Tre skyltar kvar. Så kom han på - gosedjuret!!!
Studsade in på andra banan (tack och lov ingen som tävlade på den just då) och knep det och tog ett ärevarv till :o.

Vi har inte tävlat sen dess :p.
 
Vår schäfer satt i soffan mellan oss noggrant studerande fatet med avätna grillade revben. Till slut fick han nog och snappade till sig ett. Men....Han kom ju ingenstans. Där satt han som ett fån med ett revben som en pipa stickandes ut från munnen. Så han la tillbaks det. Glömmer aldrig hans min när han insåg att det var kört.
 
Jag har många historier om min, i takt med att hon blev en tant, väldigt bestämda Jessie. Det här är en:


-----------------------

Uttrycket 'skäms som en hund' har ett ansikte på bilden.

Scenen var enkel. Vid bäverdammen finns det en skola. Den håller på att byggas ut. Grund är utgrävd, och schaktmassor har fått bygga en kulle ute på åkern mot bäverdammen. Ditut har tunga lastmaskiner åkt skytteltrafik, och banat sig en väg som idag är mer ett avlångt gyttjehål.

På väg hem från morgonturen går vi förbi där. Det flyger förbi en kråka, som sätter sig på gräset, precis vid gyttjekanten. Mördarhunden blir mycket intresserad, men jag säger "NEJ", så hon kväver sin instinkt att göra kråkpaj till söndagsbrunch, "kråkor är fanken inte fridlysta i mars!"

Efter ytterligare tio meter blir det uppenbart att kråkan tänker dra fördel av att jag just nekat kråkjakt, och blir ytterst retsam i sitt beteende. Mördarhunden blir kränkt, och trotsar förbudet - och drar spikrakt och lågt mot den till synes ouppmärksamma söndagsbiffen.

Men kråkan är inte ouppmärksam.
I absolut sista sekunden lyfter den enkelt och graciöst, och viker undan som en balettdansande tjurfäktare. Mördarhunden inser i samma ögonblick hennes plan B inte finns, och det som borde vara en gräsbevuxen bromssträcka är något helt annat. Hon brakar rätt ut i geggan, och det tar tvärstopp.

Sedan går hon mycket överraskad och långsamt därifrån, vill inte möta min blick. Väl uppe på fast mark försöker hon se'n - med bristande framgång - skaka av sig geggamojan. Sedan letar hon på eget bevåg, fortfarande utan att möta nån blick, upp en pinne som hon försöker vara så rolig som möjligt med, inklusive hoppsaskutt och tokroliga utfall mot husse.

Men på nåt sätt kan hon inte skyla över hur hon ser ut. Och på nåt sätt vet hon att det vankas dusch när vi kommer hem. Och på nåt sätt förstår hon att 'NEJ' kanske inte handlade om att jag värnade kråkor, utan kanske Mördarhunden själv. :)


Hemma är hon överlydig. Väntar i trapphuset tills jag är beredd, gå direkt in i duschen utan att passera gå, acceptera hur och var vatten sprutas, acceptera rengörning av de annars så kittliga tassarna, acceptera att inte rusa ut ur badrummet i spattryck mode, och skaka av sig mot fel ställe, gnugga sig mot fel matta, flyga förbi fel soffa...
Så lite jätteskamsen var hon nog.

2015.03.08-JessieDuschar.jpg
 
Humla har en sån jäkla gullig egenhet när hon ska ”gräva ner” ett ben som hon är färdig med för stunden. Hon gömmer oftast i sängen, och lägger det ovanpå täcket. Sen försöker hon putta täcket med nosen över så det ska täcka benet, men hon liksom bara stryker med nosen över täcket så det händer absolut ingenting :rofl: Hon kan hålla på länge med! Måste försök filma nån gång, för det ser så rackarns gulligt ut när hon försöker 😍
 
Det började som ett skämt en kväll på semestern i Königsee. Vi var ute och åt och det var en gethage typ barnens zoo jämte restaurangen.
Jag skojade om att ”undrar hur det skulle vara att byta ut weimaranenern och sätta kopplet på en get”
Skulle det bli kunna bli ” värre”?

När vi gick därifrån på huvudgatan bestämde sig Nova för att vrida sig ur halsbandet och sprang lös för att visa alla som satt på uteserveringarna vad ett Weimaranerryck är.
Som final satte hon sig mitt i entrén till hotellet och la en 💩där alla satt och åt och drack 🥴
När man inte trodde att det kunde bli värre toppade allt hon tidigare gjort🤭

Morgon efter när jag skulle gå ut med henne så gick jag snabbt på toa innan.
Undertiden smet Nova ut på den gemensamma långa balkongen vi delade med 12 andra rum🤩
Hon stack allra längst bort och vägrade komma tillbaka. Någon hade ställt ut en tallrik med matrester på balkongen.
Eftersom inkallningen knappt funkar i vanliga fall så gjorde den ju definitivt inte det när det vankades människomat.
Eftersom klockan var 7 på morgonen och många sover skickade jag bort min fru att hämta henne.

Tänkte att det ser mindre dåligt ut med en galen kvinna som smyger på andras balkonger än om jag skulle göra det😉
Då gör Nova det absolut sämsta hon kunde göra....
Hon sticker in i en öppen balkongdörr till en sovande familj....
Hoppar upp i barnens säng🥴
Barnen blir såklart livrädda och började skrika.
Pappan undrar om hon är farlig🤭
Sedan säger han: Das ist ein Weimaraner, nichts?😂 Och börjar skratta.
Tur han tog det bra ändå.
Min fru fick gå in i deras rum och lyfta ut henne i nackskinnet...😩
Det var sista natten på det hotellet i alla fall.

Nu undrar jag på riktigt om det inte vore lättare med en get i koppel😍
Efter många år som grupp/läger ledare på 4H gård har jag gått massor av.... får och get promenader:D Finns några riktigt härliga historier!

För det första, getterna springer inte mycket, men stanna kan de däremot. Verkligen luta sig bakåt-spreta med klövarna-sugpropparna aktiverade, stanna:banghead: Var en gång då jag var ganska liten, 12 kanske, och vi går över en parkering i centrum under en marknad där vi skulle ha klapphage och ponnyridning. Jag går alltså med en vuxen bock, kanske 35-40 kg tung, som bestämmer sig för att tvärnita framför en parkerad uppvisnings-brandbil. Jag var för liten för att orka dra med mig honom, så jag lyfter och geten blir så chockad att han bara hänger, medan brandmännen skrattar gott åt oss:p

Annars var det ju standard att getterna antingen drog med barnen in i trädgårdar och började knapra på rabatter eller stannar och doftmarkerar träd genom att gnida pinnar mellan hornen. (Och nej såklart sprang man efter så att getterna inte hann förstöra trädgårdarna!)

Så in conclusion, skaffa får, 100 ggr enklare att promenera med!
 
Det började som ett skämt en kväll på semestern i Königsee. Vi var ute och åt och det var en gethage typ barnens zoo jämte restaurangen.
Jag skojade om att ”undrar hur det skulle vara att byta ut weimaranenern och sätta kopplet på en get”
Skulle det bli kunna bli ” värre”?

När vi gick därifrån på huvudgatan bestämde sig Nova för att vrida sig ur halsbandet och sprang lös för att visa alla som satt på uteserveringarna vad ett Weimaranerryck är.
Som final satte hon sig mitt i entrén till hotellet och la en 💩där alla satt och åt och drack 🥴
När man inte trodde att det kunde bli värre toppade allt hon tidigare gjort🤭

Morgon efter när jag skulle gå ut med henne så gick jag snabbt på toa innan.
Undertiden smet Nova ut på den gemensamma långa balkongen vi delade med 12 andra rum🤩
Hon stack allra längst bort och vägrade komma tillbaka. Någon hade ställt ut en tallrik med matrester på balkongen.
Eftersom inkallningen knappt funkar i vanliga fall så gjorde den ju definitivt inte det när det vankades människomat.
Eftersom klockan var 7 på morgonen och många sover skickade jag bort min fru att hämta henne.

Tänkte att det ser mindre dåligt ut med en galen kvinna som smyger på andras balkonger än om jag skulle göra det😉
Då gör Nova det absolut sämsta hon kunde göra....
Hon sticker in i en öppen balkongdörr till en sovande familj....
Hoppar upp i barnens säng🥴
Barnen blir såklart livrädda och började skrika.
Pappan undrar om hon är farlig🤭
Sedan säger han: Das ist ein Weimaraner, nichts?😂 Och börjar skratta.
Tur han tog det bra ändå.
Min fru fick gå in i deras rum och lyfta ut henne i nackskinnet...😩
Det var sista natten på det hotellet i alla fall.

Nu undrar jag på riktigt om det inte vore lättare med en get i koppel😍

Alltså, den där storyn med hotellrummet tänker jag ofta på när Ebba varit lite extra jobbig, och då känns det bättre 😂😂 älskade Nova!
 
Alltid när jag behöver ett hundrelaterat skratt så kollar jag på när vår Boss tävlade KM i agility.... :D!

Man riktigt ser hur det lyser upp i hans huvud i början på första klippet :idea:
"AHA! De faller ned, alltså ska man riva ned dem! Okej, husse, jag ska se till att göra det extra noggrant nästa gång! Bäst att skälla på dem lite också :up: ... eh, va? Ska man inte det? Hörru husse, nu är du knasig :cautious: bäst att jag gör det, utifall..!"
:rofl:

Är det så det går till på agility med dvärgschnauzers? :angel: Man ska kanske ordna en särskild gren, där man ska riva ned alla pinnar :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har haft en riktig skitdag och behöver lite skratt :) Har ni några roliga/knasiga historier om era hundar?
2
Svar
33
· Visningar
2 325
Senast: tanten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Acto
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 628
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp