Vad är det som är så speciellt med WoW egentligen?

Mirre

Trådstartare
Någon som kan förklara det för jag förstår verkligen inte? Vad är det som gör att så många blir beroende av det? Varför är just WoW så vansinnigt tidskrävande jämfört med andra spel?
 
För att du betalar en prenumeration samt att de designat räder att ta lång tid. Några av konkurrenterna har försökt göra tvärt om fast på liknande premisser (gigantiska mmorpgs i fantasy setting)
 
Någon som kan förklara det för jag förstår verkligen inte? Vad är det som gör att så många blir beroende av det? Varför är just WoW så vansinnigt tidskrävande jämfört med andra spel?

Alltså så mycket mer tidskrävande är det inte jämfört med andra spel. Men jag skulle hellre titta på när färg torkar än att spela WoW. Klarade nog av 30 minuter innan jag avinstallerade spelet och sa aldrig mer. :rofl:
 
Det kräver precis så mycket tid som man vill att det ska. Visst, raidar du mythic i en hardcore-guild så tar det mycket tid att optimera din karaktär för de olika utmaningarna.

Om man vill kan man fluffa runt på ängar och plocka blommor, laga mat, klappa smådjur eller vad tusan man vill istället.

Beroende kan man bli för att det är fantastiskt roligt, vackert och varierat, samt att man kanske har många av sina närmaste vänner genom spelet och vill umgås mycket med dem och göra grejer tillsammans.

Jag har nog spelat i drygt åtta år nu, och än har tjusningen inte lagt sig.
 
Någon som kan förklara det för jag förstår verkligen inte? Vad är det som gör att så många blir beroende av det? Varför är just WoW så vansinnigt tidskrävande jämfört med andra spel?
Jag spelade "seriöst" i några år. Det tar tid att samla ihop material, utrustning osv för att karaktären ska vara så bra som den kan. Sedan krävs det förstås att man spelar mycket för att själv vara så bra som möjligt. Sen spelar man ihop med många andra som man måste samarbeta med. Det blir som ett kompisgäng fast online :)

Spelade seriöst de första 5-6 åren. Sedan har jag spelat sporadiskt med uppehåll. Började spela år 2005 :o Just nu spelar jag bara nån timme i veckan. När jag spelade seriöst la jag runt 10 h per dag, på helgerna kunde jag spela från det jag gick upp tills jag skulle sova, kunde bli 18, 20 timmar i sträck. Det var lite överdrivet! 😬

Jag tror egentligen inte det är så mycket mer tidskrävande än andra spel, jag upplever att det finns så himla mycket att göra, så det kan vara därför man spenderar så många timmar i spelet. Som @Krystalline sa, man kan göra allt från att döda svåra bossar till att plocka blommor, det finns något för de flesta som gillar såna här spel :D
 
Kanske bara känns mer tidskrävande än annat för att det är så mycket att göra då. Sambon spelar och tjatar på mig att börja också, men jag tycker hela konceptet verkar rätt meningslöst. Först köpa spelet och sedan ändå betala varje månad för att få spela O_o Sedan dessutom köa i evigheter för att ens komma in, nej tack. :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: Linn-Nora
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 197
Senast: Askvind
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 811
Senast: SiZo
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 562
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp