Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

*KL*

Igår fick jag mitt försäkringsbrev för i år och inser att priset har gått upp från 9200 kr till 11 100 kr. Det tycker jag var en ganska saftig höjning. :meh:

Gällande veterinär priser så kan jag också berätta att jag var inne med min ena tik för ett par veckor sedan då hon fått en knöl i juvret. Veterinären undersökte henne och tog sedan ett blodprov. Det kostade 2868 kr O_o
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

*kl*
Vad gör ni med era bolag? Eller vad har era handläggare lagt upp för försäkringar?

Ni betalar lika mkt för en hund som jag betalar för 6 hundar! Min årspremie är 12.332:-
Försäkringen är väl utnyttjad, 25.000:- har agria betalat i ersättning till mej sen oktober.
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

Veterinären undersökte henne och tog sedan ett blodprov. Det kostade 2868 kr O_o

Vet inte om vi vart på samma klinik, bor oxå längst med roslagskusten. Fick göra en bakterieodling på ett sår som äcklade sej. Vet. körde några varv med topsen i såret och skickade till labb. 1.000:- :yuck:

I våras fick en annan hund en allergireaktion och svullnade kraftigt. Det undersökte och tog blodprov. Vi stanna för observation och labbsvaret, de va ganska många värden som kollades.
De hände på dagen så jag åkte till kliniken närmast mitt jobb, kostnad för de akutbesöket, undersökning + blodprov. 1.200:-
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

*kl*
Vad gör ni med era bolag? Eller vad har era handläggare lagt upp för försäkringar?

Ni betalar lika mkt för en hund som jag betalar för 6 hundar! Min årspremie är 12.332:-
Försäkringen är väl utnyttjad, 25.000:- har agria betalat i ersättning till mej sen oktober.

Min premie är för tre hundar med lägsta självrisk lägsta procent att betala själv vid skada samt högsta vet. vårdsersättning. Jag har samlingsrabatt 25% samt klubbrabatt 10%. Du har väl med största sannolikhet också de rabatterna.
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

Vi var på Arninge djurklinik, en av de kliniker som köpts upp av Evidensia.
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

Det är ju knappast något att förundras över? Labben tar ut ca 700-800 för att göra en odling så själva veterinären drog ju inte in mycket pengar på det besöket. 1200 för en undersökning plus blodprov är ju helt normalt pris. Dessutom blir det ju påslag när man åker akut så 1200 var verkligen inget att uppröras över.
 
Sv: Vad är det som händer med hundförsäkringspremierna egentligen?

Gick in på mina sidor igår, Har Agria på min hund, och tänk vad glad jag blev av att se att när det blir nytt försäkringsår har de ******* höjt både den fasta självrisken men framförallt min försäkringspremie med över 800 kr/år. Hur ska det här gå tänker jag? Tyvärr är jag fast i Agria, och hjälper inte ens kolla vad andra bolag skulle ta. Fy fan. :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
889
Hundhälsa Tror jag startade samma tråd förra året men nu har jag fått årets försäkringsbrev och det landar på 14.400 kr. Det är mycket pengar...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Viva
·
Katthälsa Vet att jag funderat varje gång jag fått försäkringsbrevet men nu passar jag på att fråga: Varför är egentligen siames så dyra att...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag fick precis faktura på Svanssons försäkring vilket fick mig att fundera på om det verkligen är värt att ha en äldre hund försäkrad...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 237
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp