Vad är det som händer med min kropp?

Mirre

Trådstartare
För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex.
(dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter piller dagen efter.
Vid hade då alltså sex vid 22-23 tiden och jag tog pillret vid 14 dagen efter.
Började i samma veva med p plåster. Mensen kom som vanligt men höll i sig väldigt länge, något som även hände när jag hade p stav. Så vi beslöt att sluta med plåstren och köra på kondom. Allt frid och fröjd, mensen var som vanligt, kom och gick när den skulle. Kände inget konstigt öhvt.

Sedan en tid efteråt (bara sådär) så kände jag att det, nästan som rörde sig i magen. Fick smått panik och testade med graviditetstest. Solklart negativt.
Testade en vecka senare och fick samma resultat.
Kände inga andra "symptom" öhvt.
Var lite av och till och sedan verkade det som att det försvann för att sedan komma tillbaka igen. Kunde gå en dag eller två utan att känna något.
Brösten har ömmat lite i samband med mens, men det är ju inget ovanligt.

Har varit hos bm som inte kunnat se något, var nyligen och satte in en kopparspiral, pratade med bm om det och hon försäkrade att jag inte var gravid. Hon trodde det var något med magen bara och att det jag kände var tarmrörelser.

Men.
Nu ikväll upptäckte jag att det kommer vätska ur mitt ena bröst :eek:
Det har gjort rätt ont i det idag och när brösten ömmat tidigare är det mest i det som jag känt det. Jag har inte gått upp i vikt, snarare ner. Tycker att har man kommit så långt att man får mjölk så borde man ju ha ökat i vikt också.

Kan kroppen ha fått någon typ av "hormonchock" av pillret och plåstren?
Eller vad är det som händer? Hoppas verkligen det är nåt annat än gravid!:crazy:
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

En vän till mig fick problem med sköldkörteln och fick läckande bröst.
Vimsiga hormoner kan sökert spöka. Jag var gravid i nästan 44 veckor och läckte inte en droppe mjölk/vätska. :)

Lätt att kolla btw: köp ett grav test. Är du gravid får du svar direkt.
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Ts har ju gjort två graviditetstest samt varit hos bm som inte heller trodde att hon var gravid :)
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Vätskeutsöndring ur bröst är en biverkning som man kan få av olika p-piller, osv. Inget farligt
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Låter ju troligt att det kan vara något sådant då.
Men ska ringa bm på måndag alla fall.

Kan man bli typ...skengravid?
Djur kan ju bli skendräktiga:p Kanske vi kan det också (långsökt ja jag vet )
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Men kan man få vätskeutsöndring även ett tag efter man slutat med piller/plåster?
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Åh fasen, där ser man.
Bm får ta blodprov och kolla ordentligt. Då ska det väl visa sig om det är nåt eller ej. Konstigt eg att hon inte sade något om den möjligheten när jag pratade med henne om det.
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Ska dit idag och kolla.
Så får vi se om det är eller inte är nåt.
Hoppas inte, men kan inte komma på nån annan anledning till just
"Rörelserna" i magen. Gaah nervös.
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Kan vara tarmarna du känt. Dina egna alltså.

Jag har alltid "vätska" i brösten, har problem med sköldkörteln och ngt höjda prolaktinnivåer.
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Nu har du väl förmodligen fått svar från bm. Tänkte bara berätta att jag känt "fantomsparkar" i magen sedan någon vecka efter förlossningen. Känner fortfarande av det med jämna mellanrum, nu nästan 3½ år efter förlossningen. Detta är inget jag kände innan jag blev gravid och jag har en vän som upplever samma sak. :)

I början vart jag kallsvettig men efter att min vän också upplevt samma sak och eftersom jag ännu inte fött fram det inbillade barnet så är jag inte orolig längre. :p
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Det var inget.
Bm tyckte det lät jättemärkligt och kunde inte säga vad det berodde på.
Men gravid är jag inte alla fall, så nu är jag lugn :D
Antar att det bara är magen som är i olag av nån anledning, det går väl över:p

Läckaget i bröstet var bara en gång, har inte varit något mer sedan dess.
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Har du ändrat din kost mycket sen du började träna? Äter du mer/mindre av något du inte åt förut?
 
Sv: Vad är det som händer med min kropp?

Nej det tycker jag inte.
Är nog i stort sett som förut tror jag.

Det där "bubblet" känns mest på kvällarna av nån anledning.
Har haft ont i brösten av nån anledning idag. Ägglossning kanske.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 608
Senast: fejko
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 453
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 898
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp