Vad är det värsta era hundar tuggat sönder? (utbruten från Uppdateringstråd nr 23)

iNHALE

Trådstartare
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
Jag har inte haft så många tuggande hundar.

Den senate papillonherren bet av kontakten från dammsugarsladden nyligen. Men det var ju lätt fixat med ny stickkontakt.
För länge sedan hade jag en flat som satte i sig en hel armefilt. Det tog ett antal månader men åt upp den gjorde han...
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
Det enda par skor Ville har tuggat på var ett par fotbollsskor som var lånade till en friluftsdag. Det var inte roligt! :crazy: Men jag kan inte låta bli att undra vad som driver hundar att bryta sig in till en transformator. Det borde ju inte lukta något lockande, fotbollsskor kan jag ändå förstå att de luktade spännande.
 
Det enda par skor Ville har tuggat på var ett par fotbollsskor som var lånade till en friluftsdag. Det var inte roligt! :crazy: Men jag kan inte låta bli att undra vad som driver hundar att bryta sig in till en transformator. Det borde ju inte lukta något lockande, fotbollsskor kan jag ändå förstå att de luktade spännande.
Jadu säg det... Har skruvat ned allt nu, får se om det går att skarva sladden han tuggade av...

Ligger nära till hans att beställa ett halsband till honom med brodyren "f*tthund" fast utan censuren...
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
Mammas röda manolo blahnik pumps, det goda i det hela var att hon var satt som vakt till 4 mån dobbisvalpen, vilade ögonen framför tvn,så valpen passerade henne,hämtade pumpset i hallen,passerade med skon i munnen o la sig under glasbordet sidan om henne o tuggade av klacken.
jag skrattade gott, så går det när man vilar ögonen i en fotölj framför tvn.
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
En vägg. :D
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
När Modo lyckades slakta den tredje biabädden på en vecka så undrade jag vad jag höll på med... köpte inte någon ny efter första, vi hade tre sedan innan. Nu har vi ingen :D En av dom köpte jag till min gamla flat, så den hade typ 15 år på nacken och var i sig välanvänd men det var nog mest mina nostalgiska känslor som fick sig en törn.
 
När Modo lyckades slakta den tredje biabädden på en vecka så undrade jag vad jag höll på med... köpte inte någon ny efter första, vi hade tre sedan innan. Nu har vi ingen :D En av dom köpte jag till min gamla flat, så den hade typ 15 år på nacken och var i sig välanvänd men det var nog mest mina nostalgiska känslor som fick sig en törn.
Haha. Jobbade på ett ställe där en terrier slaktade sina biabäddar. Vi andra hävdade att han måste byta foderstat till hunden. Bättre med hundmat än galon och skumgummi.....
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
En laddare till en Mac (kostade en tusing), en sällsynt modell av herrloafer som inte går att få tag i i Sverige. En halv tennisboll som resulterade i en natt på Blå stjärnans intensivvårdsavdelning för nätta 24 000:- naturligtvis på jourtid..
 
@iNHALE min hund tuggade sönder mitt bredbandsuttag (i hyreslägenhet), alltså slet ut det ur väggen och gjorde ett stort hål. Han hade troligen börjat kampa med internetkabeln och gått igång lite eftersom den gjorde motstånd på ett roligt sätt... det var kul att försöka förklara det för hyresvärden sen. :cautious::angel:
 
@iNHALE
Ett axplock:
Ladda åt upp en dörrpost en gång, när hon skulle komma åt en mus i väggen :banghead:
En gammal Wachtel vi hade åt upp inredningen i baksätet på en ny pickup...
Otis åt upp mina kusiners julklapp en gång, ett tv-spel för typ 1000 spänn.
Finn åt en strumpa häromåret, som slutade med akut buköppning en söndagnatt.
 
Haha :D torrfoder eller skumgummi - same same.

Eller popcorn? :angel: 😬
D5436983-5CD4-4CC7-9A02-2F8B42B860BE.jpeg
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...

Mina har inte varit tuggiga direkt. Iofs stal ena hunden min inneboendes mat flera ggr om han ställt den på vardagsrumsbordet och bara gick på toa tex. Då stod hon på bordet och åt ur kastrullerna.
Jag kunde själv ställa min mat under näsan på henne utan att hon rörde den om jag gick.
En gång då jag var bortrest hade hunden på ca 3 minuter lyckas sätta i sig ett helt stort vitlöksbröd. Han hade letat under soffan etc iom att han inte fattade hur hon lyckats. Hunden vägde ca 3,5 kg. Han berättade det först då jag kommit hem. Tur att hunden inte blev sjuk!
Han sa åt henne och det gav exakt noll resultat. Så var jag hemma en kväll och sa åt henne. Då upphörde problemet. :laugh:

Den andra hunden åt inte saker. Men när hon kräktes 2 ggr gjorde hon ju det i mina favoritskor en gång och på min svindyra designerväska i tyg. Av 70 kvm så valde hon alltså det. :cautious:

När jag bodde hos mina tränare hade de 2 Cane corso. Någon gång då de styckat ett lamm hade de fått brådis iväg och inte hunnit slänga skelett och rens. Det låg i ett kallt garage och skulle kastas på kvällen efter jobb. Då hade en förvirrad äldre man varit in där och glömt stänga. Alltså åt ena hunden upp ett lamm. Det blev Strömsholm och några dyra dygn där. Men den klarade sig utan men.
När tränaren berättade det för en vän så frågade han på släpig skånska:
"Jag måååste baaarrra ställa eeeeen frååååga. LEVDE fåret?" 😂

Samma hund hade en stor, grön pipleksaks-krokodil som hon älskade. En dag var den borta. Dagen efter återfanns den igen då hunden gjorde nr 2. Den fick ligga i vägkanten då. Dagen efter upptäcker hunden sin älskade krokodilkompis och ska försöka inhalera den igen. Den kastades! 😅

En stallkompis hade en pitbull som lämnades i bilen vid en snabb runda in på affären. Det var varken varmt eller kallt och hunden var van att vara själv i bilen. När man kom ut efter ca 10 min var det mesta av sätena i bilen bortslitna. KAOS! :nailbiting:
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...

Fy fasen så surt!

Ebba har tuggat sönder usbminnet med våra bröllopsfoton... 🙈
Det var många tårar och svordomar innan maken kom på att han sparat dem på jobbdatorn också 😂
 
Tinja tuggade sönder ett par icebugs. Gissar att Benji hade plockat upp dem, hon var valp och trodde att allt Benji bar på = leksak, och så bet hon sönder dem. Vi var mest oroliga över att hon skulle ha svalt något, men det gjorde hon inte.

Och hon tuggade sönder min tv-kabel.

Asni tuggade inte sönder något... Utom en bur. Men så kom hon på sommaren och vi var på landet och var utomhus hela tiden.
 
Nuvarande inget. Men min första hund:
-Ett STORT hål ca 40x 40 cm från hallen och in i badrummet.
- Ett stycke hårt gitarrcase
- En uppsjö stearinljus (snodde från borden)
- En digital febertermometer :nailbiting:
- Alla grannens handdukar på en torkvinda.
-Alla mina prydnadskuddar i soffan (7 st) Lägenheten såg ut som ett moln.
- En dammsugarslang
En jävla massa skor!!!!!
 
Nuvarande inget. Men min första hund:
-Ett STORT hål ca 40x 40 cm från hallen och in i badrummet.
- Ett stycke hårt gitarrcase
- En uppsjö stearinljus (snodde från borden)
- En digital febertermometer :nailbiting:
- Alla grannens handdukar på en torkvinda.
-Alla mina prydnadskuddar i soffan (7 st) Lägenheten såg ut som ett moln.
- En dammsugarslang
En jävla massa skor!!!!!
MEN VA

INGET OM PEPPARKAKSHUSET?? :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp