Vad är detta för fin lila blomma?

sjoberga

Trådstartare
Hittade kluster av denna på betet. Gillar formen o färgen mycket. Men lyckas inte identifiera (är heller ingen fena på floran). Nån som vet namnet på blomman?
B8B8ADC0-B0C2-4576-B44B-4C3147655727.jpeg

(Kommer en bild från sidan i nästa inlägg)
 
Provade Google image search men förmodligen på fel bild…..
Lens funkar bättre för att kunna speca exakt vad man vill söka på, har jag insett efter att en kompis tipsade om det.
Själv satt jag och funderade på vad för sorts insekt det var som svärmade, men gick bet (att googla "brun fluga" är inte så hjälpsamt). Men hon löste det åt mig!

(Det var trädgårdsborrar. Dvs inte alls flugor. :D )
 
Just de där växer på några ställen längs vägen hem till mig och jag tänker varje gång jag ser dom att jag skall ta reda på vad det är för något, men sedan glömmer jag det. Men nu vet jag :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 037
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 394
Senast: Habina
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 323
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp