Vad är detta för tävlingar?

SusieQ

Trådstartare
Hallå!
Jag kan inte mycket om körtävlingar, så jag behöver hjälp att tyda det här. Håller på och kollar igenom vad klubbens hästar har gjort innan. och vi har en fröken som har gått svår internationell körning. VM bl.a. Men jag skulle vilja veta vad namnet på tävlingarna betyder.

CAIO4*-P1
CAI2*-P1 , detta verkar vara NM, som hon vann
CH-M-P-A 1
Svår, vad är det för skillnad på en svår på en *3 nivå och den här ovan som verkar vara en *4.

Och ja, det är helt fantastiskt att ha en sån ponny på ridskolan, även om hon tycker att det här med att böja sig i sidorna är onödigt. Tacksam för svar, så jag kan reda ut detta.
 
Hallå!
Jag kan inte mycket om körtävlingar, så jag behöver hjälp att tyda det här. Håller på och kollar igenom vad klubbens hästar har gjort innan. och vi har en fröken som har gått svår internationell körning. VM bl.a. Men jag skulle vilja veta vad namnet på tävlingarna betyder.

CAIO4*-P1
CAI2*-P1 , detta verkar vara NM, som hon vann
CH-M-P-A 1
Svår, vad är det för skillnad på en svår på en *3 nivå och den här ovan som verkar vara en *4.

Och ja, det är helt fantastiskt att ha en sån ponny på ridskolan, även om hon tycker att det här med att böja sig i sidorna är onödigt. Tacksam för svar, så jag kan reda ut detta.
Kanske ska förtydliga mig, vad står förkortningarna för?
 
Det här hittade jag när jag googlade

"FEI-klassificeringssystemet betecknar körtävlingar som Concours d'Attelage (CA), som kan vara antingen nationellt (CAN) eller internationellt (CAI). Ett nationellt evenemang är begränsat till tävlande från den nationen, som ska delta i enlighet med deras nationella förbunds regler. Utländska idrottare kan delta på inbjudan. Ett internationellt evenemang måste organiseras enligt FEI:s stadgar, allmänna regler och sportregler och kan vara öppet för tävlande från alla NF:er. CAI:er är främst för individuella idrottare. Vid världsmästerskap pågår dock tävlingar för landslag med tre eller fyra medlemmar samtidigt med den individuella tävlingen. [2]

Det finns två kategorier av internationella tävlingar – CAI-A och CAI-B. CAI-A-kategorin betecknar en högre nivå av organisation och tillhandahållna faciliteter.

Normalt antas det att en CA klassad tävling är för hästar. Om ponnyklasser är inblandade läggs bokstaven P till klassificeringen (t.ex. CAIP-A). Siffror betecknar arrangemanget av hästar i klassen (t.ex. CAI-A 2 är en tävling för hästpar, medan CAIP-B 1/2/4 är en kategori B-tävling för ponnyer – singel, par och fyrspel).

Världsmästerskap betecknas som Championnat du Monde Attelage (CH-MA). Det finns tre världsmästerskap för hästar – singel, par och fyrspel. Dessa hålls vartannat år, med mästerskap för singelhäst (CH-MA 1) och Four-in-Hand (CH-MA 4) under ett jämnt år och hästpar (CH-MA 2) varje udda år. Dessutom hålls ett världsmästerskap för kombinerad ponny (CH-M-AP, som inkluderar singlar, par och fyra i hand) varje udda år."
 
Världsmästerskap betecknas som Championnat du Monde Attelage (CH-MA). Det finns tre världsmästerskap för hästar – singel, par och fyrspel. Dessa hålls vartannat år, med mästerskap för singelhäst (CH-MA 1) och Four-in-Hand (CH-MA 4) under ett jämnt år och hästpar (CH-MA 2) varje udda år. Dessutom hålls ett världsmästerskap för kombinerad ponny (CH-M-AP, som inkluderar singlar, par och fyra i hand) varje udda år."
Nu för tiden även barn ungdom och junior mästerskap. Det hölls senast förra året.
 

Liknande trådar

Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 594
Senast: WildHorse
·
Avel Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
39 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp