Vad är detta?

Zevzan

Trådstartare
20201027_180625.jpg
finns det någon som vet vad detta är?aldrig sett förut. Ringen runt är lite neråtbuktad och känns svampigt
 
Blött ute nu iaf här hos oss de påverkar hovarna negativt! De blir svampiga om de inte hinner torka upp i mellan ..
 
Vi har ju nya barfotaboots kanske lyckats komma därifrån för man inte fått bort lera/ grus ordentligt.
Verkaren ska komma nästa vecka. Så får väl höra med henne.
Har inte blivit värre så det är ju bra:)
 
Vi har ju nya barfotaboots kanske lyckats komma därifrån för man inte fått bort lera/ grus ordentligt.
Verkaren ska komma nästa vecka. Så får väl höra med henne.
Har inte blivit värre så det är ju bra:)
Det låter väldigt troligt, tycker jag. Att det är någon form av skavsår alltså.
 

Liknande trådar

Mat Det finns ju en svamptråd redan men den verkade mer handla om svampplockning. Men jag är nyfiken (och hungrig 😁😆) på hur ni äter er...
Svar
3
· Visningar
364
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Murray
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 361
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Kom till stallet idag och upptäckte att hästen är väldigt svullen och jätte öm undertill på käkbenen. Svullnaden känns hård och jag får...
Svar
17
· Visningar
1 389
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp