Vad är detta?

fejko

Trådstartare
När jag gick i hagen såg jag att bajshögarna till en av hästarna (hon går ensam) var helt perforerade av små hål (inte jättesmå de syntes för blotta ögat). Är det någon sorts insekt som lägger ägg i bajs eller kan det vara inälvsmask? Jag tänkte inte på det här med mask förrän nu så jag kollade inte i de andra hagarna. I en av bajshögarna tyckte jag det såg ut som någon slags svarta steklar.

Vi har bromsinvasion här på sommaren, kan det ha varit bromslarver?
 
Senast ändrad:
Är inte de små skalbaggar? De här var avlånga och svarta, men detta kanske är ett mellanstadie?
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 820
Senast: skuggi
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 749
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 017
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp