Vad är detta..?

E

Ewonya

Ni verkar vara riktiga data-experter här :)
Så jag har en liten fråga, som ni kanske vill hjälpa mig med :bow:

Vad är SCVHOST.EXE för fil/program? Och vad gör den?
 
Antar att du menar SVCHOST.EXE. Det är en del av operativsystemet och inget virus. Helt normalt att den körs :)
Men om du menar SCVHOST.EXE så kan det dock vara nått annat :(
 
Den är en del av ditt opererativ system men den används VÄLDIGT flitigt av viruset Blaster...
Få du upp en ruta med att programmet körs men kommer avslutas inom visst antal sekunder så har du just virus på din dator.
Sök mer om detta för det finns en tråd om just Blaster viruset.
 
Garanterat blaster!

Vi hade en användare, han var för go, han sa (svårt att få till det i skrift) "Den där jävla schwosten" :D
 
OBS

Antar att du menar SVCHOST.EXE. Det är en del av operativsystemet och inget virus. Helt normalt att den körs :)
Men om du menar SCVHOST.EXE så kan det dock vara nått annat :(

Som sagt, SCVHOST tycks enligt alla länkarna ovan vara en del av ett virus, men Svchost är en del av operativsystemet.
 
Min IE har krånglat de sista dagarna så jag funderar också på om något är fel. Tittade under processer i aktivitetshanteraren för att se om jag kunde hitta något där.

Jag har två st svchost.exe som körs, ett som tar upp 2.8 mb i minnet och ett på 16.3 mb i minnet. Jag kör WinXP och tidigare har höga värden som 10 mb under processer bara existerat om det är något som hängt sig, så jag tycker det verkar lite underligt. Det finns flera saker som tar upp ganska mycket minne - används mer minne om man har mer minne på datorn? Jag har nämligen en splitter ny dator nu.

Jag har både scannat efter virus med Norton och spionprogram med AdAware, men de hittar ingenting. Är jag bara nojig? Vill ju hitta fel om det finns något.

/Erica
 
Näääää..!!

Nu blir jag snart tokig här... Nu kommer jag lite ifrån trådens ämne men jag har ju börjat här redan så jag fortsätter.

Mitt IE fastnar hela tiden när jag suttit och surfat ett tag, kanske var 10:e minut ungefär. Då laddar den sidan såhär långt och så stannar den. Öppnar jag då ett nytt fönster och försöker gå till en ny adress så är det som om hela programmet blivit till kola, bokstäverna kommer upp en i taget ungefär varannan sekund. Jag blir galen!!! :mad: Någon som vet vad det kan vara för fel, eller vad/var jag ska söka för att hitta en lösning..?

/Erica
 
Re: Näääää..!!

Märkte exakt samma problem jag med igår kväll (och det har fortsatt sedan dess). Eftersom det bara är buke som det blir så på, så antar jag att det är nått som strular med siten (är ju problem med pm och sånt nu med) och låser ie :(
 
Re: Näääää..!!

Jag tänkte att det kanske bara dykt upp här för att jag mest håller till här... :o Men det låter ju betryggande iaf. Nåja, då har min dator fått sig en riktig genomkörare vad gäller virus och spionprogram och sånt iaf, den är nog rätt inbrottssäker nu... :smirk:

/Erica
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Senast: Avalbane
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
926
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför? Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Habina
·
IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp