Vad är era erfarenheter av Back on track täcken?

Tessp3

Trådstartare
Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v.

Sen väntar sjukgymnastik.

Vad är era erfarenheter av back on track täcke?

Dela gärna med er🌟
 
Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v.

Sen väntar sjukgymnastik.

Vad är era erfarenheter av back on track täcke?

Dela gärna med er🌟

Fungerade fint på min tidigare hund med ryggproblem 😊 Han höll värmen riktigt bra på vintern. Vid sträng kyla satte jag på en tröja under men det var alltid härligt varmt under BoT-täcket om man kände.
I början när han hade mest ont sov han med täcket på sig till och med. På den tiden fanns det bara en modell, det som är fodrat med lite vattenavstötande yttre.
 
Bra erfarenhet.
Hållbara, hjälper och förebygger.

Vi har det på hundarna när de ligger i bilen före och efter träning.
 
Jag har ett back on track-täcke. Värmer mycket sämre än vanliga täcken, men sitter väldigt bra på mina damer som det annars är svårt att hitta passande täcken till. Hade det inte varit rejäl rea när jag shoppade så hade jag inte köpt heller. Precis som @Migo så hade jag hellre lagt pengarna på ett ulltäcke eller annat varmt istället.
 
Har också bra erfarenhet. Ska nämnas att jag endast har erfarenhet av nättäcket. Sätter på det direkt efter träning, dvs så fort vi börjar med nedvarvningen och sen får han har det i bilen och en stund när vi kommit hem. Sätter även på det under träning om det blir ”stillasittande”.
 
Jag gillar BoT. Använder också mest i bilen före och efter träning. Jag har nättäcket för att kunna använda längre period om året. Är det riktigt kallt kompletterar jag med ett täcke ovanpå.
Har ett ryggbälte till mig själv och det har räddat mig många gånger när jag känt värken komma.
 
Jag har bot till hästarna, ryggvärmaren har jag på på gången, i transporten, vid ridning, tömmkörning och körning, blir alltid varmt och gott och det ger mest effekt vid rörelse då det reflekterar värmen och ju varmare man är desto mer värme reflekteras tillbaka :).

Min rygghäst gick från sur och stel till go och glad när man hade ryggvärmaren på vid träning (ryggproblemen upptäcktes senare) så när de har inflammation blir det väldigt stor skillnad, är de helt friska är det mindre effekt.
 
Jag vet inte om jag ser nån poäng med det egentligen. Jag har vintertäcken och ett nättäcke åt hundarna. Används ganska ofta innan tävling i bilen samt efter loppet. Tror ärligt talat inte att det är nån skillnad på vilket täcke jag tar. Har inte köpt till fullt pris utan fått och köpt till halva priset. Helt galet dyrt.
 
Jag har deras fodrade till mina hundar. Används främst när de ligger i bilen innan och efter träning. Min hane får ibland ha det även annars om han är lite stel. Har även hänt att jag använt det själv för min rygg och det har verkligen gjort skillnad.
 
Jag har ett back on track-täcke. Värmer mycket sämre än vanliga täcken, men sitter väldigt bra på mina damer som det annars är svårt att hitta passande täcken till. Hade det inte varit rejäl rea när jag shoppade så hade jag inte köpt heller. Precis som @Migo så hade jag hellre lagt pengarna på ett ulltäcke eller annat varmt istället.

Skulle det värma mer så skulle våra slita av sig det :p
Så det beror nog mycket på vilken ras man har ur den aspekten :)
 
Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v.

Sen väntar sjukgymnastik.

Vad är era erfarenheter av back on track täcke?

Dela gärna med er🌟
Jag har testat BoT på mina hundar men de sitter inte alls bra, sålde det sista jag hade kvar i helgen. Kör numera med Out-n-outs ulltäcken. Har ett 290 istället för nättäcket och det sitter som en smäck på min lilla diskbråcksdam.
 
Vi hade en gammal katt som slutat hoppa upp i sängen.

Hon fick sova på hästens back on track - pad, dagen efter hoppade hon själv upp i sängen och valde sen att fortsätta sova på paden.

Kan såklart ha varit ren tillfällighet också.
 
Har ingen hund själv men jobbar i zooaffär så har ändå lite koll på märken. Skulle säga att BoT täckena är bra och att många är väldigt nöjda med dom men att man kan hitta minst lika bra täcken som är billigare om det är värmen man är ute efter:) Håller med ovanstående om att hellre satsa på t.ex ulltäcke eller annat
 
Haha, ja jag har ju sett dem sova under täcken. Schäfrarna har aldrig ens velat sova täcket eller sängen för det blir för varmt :p
De har t.o.m. eget täcke i sängen för att jag ska få behålla mitt :angel: Och nu när elementet är varmt så ligger Aysu gärna och lutar sig mot det (min säng står precis vid fönstret). Hon växlar mellan att ligga mot elementet och att ligga under mitt täcke, mot mig. Då kan tilläggas att jag har det tjockaste icke-duntäcke som går att köpa på ikea. Det gillar Aysu!
 
Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v.

Sen väntar sjukgymnastik.

Vad är era erfarenheter av back on track täcke?

Dela gärna med er🌟
Jag använde nättäcket när vår förra hund var skadad, han hade på sig det inne hela tiden. Sen använder vi det för att torka lite fortare när han var blöt och efter jakt. Jag har även ett tjockare vintertäcke som vi använde efter jakt/mellan såterna. Men jag gillar ull bättre och ska köpa ett sånt till nuvarande när han har växt klart. Det värmer även när det är blött vilket känns bra när man är ute i skog och mark.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 625
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 247
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 528
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp