Vad är era måsten i ett hundstall?

Sandrahorse99

Trådstartare
Planerar att bygga hundstall i framtiden.

Tanken är att det kommer vara 8st boxar på 9m2, med varsin hundgård där 5st kommer att vara 25m2 och tre stycken kommer vara på ca 38m2.

I Hundstallet ska det finnas detta :

• Mat/utrustnings förråd
• Liten yta för kontor/fika utrymme
• En 🚾
• Ett rum med upphöjd hunddusch + trimbord.
• Eventuellt ett rum för tvättmaskin + torkskåp, städförråd?
• Jag skulle vilja ha era tankar och idéer vad era "måsten" i ett hundstall är, allt ifrån det onödiga till nödvändiga.

1. Hur stora skulle dessa utrymmen behöva vara enligt er?
2. Är det något viktigt utrymme jag har glömt bort?
3. Skulle man kunna slå ihop exemplevis matförråd/utrustning med fika/kontors utrymme för att få större ytor?
4. Ge mig era idéer, tankar, smarta lösningar hur man kan förvara hundmaten till utrustningen till olika inrednings detaljer allt i i en hundbox och hundgård.
5. Inredningstips i hundgård?
6. Vilka underlag är bra i hundgård som passar allt ifrån valp till vuxna hundar?

Som sagt är jag ute efter era idéer, och saker som behöver tänkas på när man skissar fram ett hundstall med tillhörande hundgårdar.
Hur stor plats tycker ni det behövs för ett mat/utrustnings förråd eller Smarta förvaringsmöjligheter mm.
Allt skall vara enligt reglerna då det ska kunna vara en mindre verksamhet.
 
Planerar att bygga hundstall i framtiden.

Tanken är att det kommer vara 8st boxar på 9m2, med varsin hundgård där 5st kommer att vara 25m2 och tre stycken kommer vara på ca 38m2.

I Hundstallet ska det finnas detta :

• Mat/utrustnings förråd
• Liten yta för kontor/fika utrymme
• En 🚾
• Ett rum med upphöjd hunddusch + trimbord.
• Eventuellt ett rum för tvättmaskin + torkskåp, städförråd?
• Jag skulle vilja ha era tankar och idéer vad era "måsten" i ett hundstall är, allt ifrån det onödiga till nödvändiga.

1. Hur stora skulle dessa utrymmen behöva vara enligt er?
2. Är det något viktigt utrymme jag har glömt bort?
3. Skulle man kunna slå ihop exemplevis matförråd/utrustning med fika/kontors utrymme för att få större ytor?
4. Ge mig era idéer, tankar, smarta lösningar hur man kan förvara hundmaten till utrustningen till olika inrednings detaljer allt i i en hundbox och hundgård.
5. Inredningstips i hundgård?
6. Vilka underlag är bra i hundgård som passar allt ifrån valp till vuxna hundar?

Som sagt är jag ute efter era idéer, och saker som behöver tänkas på när man skissar fram ett hundstall med tillhörande hundgårdar.
Hur stor plats tycker ni det behövs för ett mat/utrustnings förråd eller Smarta förvaringsmöjligheter mm.
Allt skall vara enligt reglerna då det ska kunna vara en mindre verksamhet.

Om du har instagram så gå in på Kustmarkens konto. De måste nog ha Sveriges finsate hundstall. Vet att de har filmat en del ifrån det där de berättar om de olika ytorna, funktion osv. De har verkligen tänkt på allt. Tror det även finns bilder på deras hemsida.

Hundgårdsunderlag är lurigt. Bäst tycker jag är naturgrus. Snällt mot tassarna, kasar igen om de gräver och dränerar bra. Men inte grus till valpar!
Till valpar hade jag vanlig gräsmatta. La spån på för att slippa lera.
Jag hade halva gårdarna under tak.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp