Vad är fel med mina lurar?

MiaMia

Trådstartare
True wireless in-ear av denna sort.
Igår försvann ljudet mitt i pågående användning. Det finns batteri. De säger att de är anslutna. Jag har testat att stänga av/sätta på. Uppspelningen i telefonen fungerar till annan ljudutgång.
Det är alltså totaltyst, inte dålig mottagning. Men lurarnas egen röst fungerar. Och både lurar och telefon verkar se varandra (säger conected resp. informerar om batteriladdning)

VARFÖR får jag inget ljud?
Och vad kan jag göra för att lösa det?
 
True wireless in-ear av denna sort.
Igår försvann ljudet mitt i pågående användning. Det finns batteri. De säger att de är anslutna. Jag har testat att stänga av/sätta på. Uppspelningen i telefonen fungerar till annan ljudutgång.
Det är alltså totaltyst, inte dålig mottagning. Men lurarnas egen röst fungerar. Och både lurar och telefon verkar se varandra (säger conected resp. informerar om batteriladdning)

VARFÖR får jag inget ljud?
Och vad kan jag göra för att lösa det?
Testa att para om dem med telefonen.
 
Testa att para om dem med telefonen.
Ta bort sammankopplingen och göra om den?
Jag kan bara lägga till nya enheter genom den rutan som kommer upp när man slår på bluetooth. Lyckas inte hitta hur jag kan ta bort dem.
Nägon som vet var man gör det på en Samsung A40?
 
På min Samsung, dock annan modell, finns alternativet avbryt sammankoppling.
Alt starta om telefonen?
Gjorde ett till försök och lyckades hitta under inställningar.
Har både startat om telefonen och avbrutit/gjort om sammankopplingen.

Fortfarande inget ljud. :(
 
Jag var med om något liknande, och då var volymen nedskruvad till minimum. Lite fånigt liksom, men hörlurarna gjorde detta själva spontant. Värt att kolla iaf.
 
Jag var med om något liknande, och då var volymen nedskruvad till minimum. Lite fånigt liksom, men hörlurarna gjorde detta själva spontant. Värt att kolla iaf.
:up:Tack!
Verkligen fånigt. Hade aldrig tänkt att det är volymknappen som ska till när det kommer från ingenstans mitt under användning. Men borde tänkt på det bland "kolla allt".
 
:up:Tack!
Verkligen fånigt. Hade aldrig tänkt att det är volymknappen som ska till när det kommer från ingenstans mitt under användning. Men borde tänkt på det bland "kolla allt".
Var det alltså det som var felet med dina också?

Jag har varit med om samma fast bara med en lur. Inget ljud men hörlurens egna ljud hördes. Även ljudinställningstestet i appen indikerade att den var fungerande. Jag stoppade ner dem i asken och tog på och av dem ett antal ggr. Sen helt plötsligt så fungerade den och har fungerat sedan dess.
 
Var det alltså det som var felet med dina också?

Jag har varit med om samma fast bara med en lur. Inget ljud men hörlurens egna ljud hördes. Även ljudinställningstestet i appen indikerade att den var fungerande. Jag stoppade ner dem i asken och tog på och av dem ett antal ggr. Sen helt plötsligt så fungerade den och har fungerat sedan dess.
Drog upp volymkontrollen. Ljudet tillbaka.
(efter noll effekt av en massa av och på med både lurar, telefon och kopplingen; har ingen app)

Note to self: ljudtrassel - kolla alltid volymen :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp