Vad är godast på pannkakor?

Nahar

Trådstartare
Ja, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar :D
 
Vaniljglass och/eller ovispad grädde, strösocker och blåbärssylt!
Brukar äta pannkakor med strösocker och sylt men med glass och/eller grädde blir det lite extra lyxigt och gott!
 
Hjortronsylt. (Eller hallonsylt. Eller drottningsylt). Sylten ska vara lös och helst varm så att pannkakan inte blir kall.
 
Mascarpone! Blandas med något sött (florsocker, honung, sirap...) och kanske en smaksättare och pannkakan fylls med kladdet. Stek igen så krämen smälter. Tror jag provat med äggula och amarone i för att få något mer tiramisuliknande och har för mig att det blev gott det med...

Blåbärssås med lite amarone i är gott med. Tror jag använde detta ursprungligen men rom blir inte lika bra imo ;): https://www.svt.se/recept/crepes-med-blabar-vanilj-och-rom.
 
Sylt. Hallon, blåbär och björnbär är bäst tror jag. Ätes som ”mat” och inte som dessert/fika! :D
 
Ja, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar :D
Ingefärsstekta päron eller kanelstekta äpplen eller rabarberkompott.

Annars aroniasylt är gott fast bara om man har grädde.

I övrigt gillar jag de flesta sylter utom jordgubbssylt eller blåbärssylt eller hm hallonsylt.
Äh jag gillar björnbärssylt och råröda lingon och sådant.

Kanel och socker är också gott.

Äter det som middag.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 113
Senast: Acto
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 076
Senast: Bon
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
564
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 264
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp