Vad är godast på pannkakor?

Har folk socker i smeten?:confused:

Tydligen, har sett många recept eller folk som skrivit hur de gör...
Ja. Socker är en smakbärare som lyfter andra element.
Lite på samma sätt som att vaniljglass (mindre mängd) och kanelbullar (större mängd) blir avsevärt tristare utan salt.
Sedan finns det naturligtvis pannkaksrecept med uttalat söt mak för ätande med sådan preferens. Typ skillnaden mellan frukostfralla och slät vetebulle - en söt, en osöt men ser (typ) likadana ut och du kan ha (eller inte ha) sylt på bägge.

En köttgryta utan kakao är heller inte att jämföra med en utan. Finns meget mystifikt att hälla i mat för att trolla med smaklökarna. ;)
 
Jag har aldrig använt socker i vanliga tunnpannkakor. När jag gjort amerikanska pannkakor har jag provat med socker enligt receptet, men de är mycket godare utan.

Då skulle jag ändå lätt kunna äta typ vit chokladkladdkaka med dulce de leche och maränger utan att det vore för sött.

Men just med pannkakor ska det söta komma utifrån.
 
En köttgryta utan kakao är heller inte att jämföra med en utan.
Snipp… Nej, huvva! Inte börja jämföra en köttgryta utan kakao med en köttgryta utan kakao! :angel:;)

Jag tror ingen ifrågasätter att maxa pannkakssmaken. :love: Att göra det med just socker är enligt min världsbild inte det vanligaste. Ofta är ruckad världsbild uppfriskande, men med just detta blir det lite oklart…


Så länge köttgrytan med eller utan kakao inte serveras mig på pannkaka (med eller utan socker i smeten) så tänker jag på devisen till var och en efter eget tycke.

Korvgryta med kakao på pannkaka anyone?:nailbiting::D
 
Hallonsylt mixat med vispgrädde, vispad eller ovispad spelar ingen roll.

Jag gör mina pankisar salta dessutom, har aldrig socker i smeten, bara massa salt.

Ibland stekfläsk till, eller bacon om jag inte får tag i tjocka skivor...
Har heller aldrig hört någon som har socker, däremot har de flesta i min krets salt i smeten. Jag har det inte, mest pga brukar glömma.
 
Sirap :)
Köper alltid "pannkakssirap" när jag är i nederländerna. Om den tar slut använder jag den man vanligtvis ljus sirap
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 826
Senast: Bon
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
548
Senast: Myrten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp