vad är magnettäcke?

C

chrisse

vad är magnettäcke för nåt och vad har man det till? Låter skräckinjagande :crazy:
 
Låter det skräckinjagande????? :confused:
Ja just det, det var du som undrade vad man hade alla täcken till..*skämtar*
Magnettäcke är ett täcke med inbyggda magneter som stimulerar blodcirkulationen i kroppen (rygg, bogar osv).
Det finns olka "styrkor" på täckena, jag har ett från Veredus (equalityline), det kan hästen stå med dygnet runt,
men man kan "passa sig" lite första gången, min blev väääldigt trött..
sedan finns det sådana dyra(starkare) som tex equiterapeuter använder på hästar vid benahdling, det står hästen med ca 40minuter, och en del somnar i stort sett
vid användning, de flesta SER man på att det verkligen njuter när de har det på sig.
Bättre förklaring får du tyvärr inte av mig :o,
men det finns säkert någon som kan förklara effekterna mer utförligt här inne, jag ser bara hur HÄSTEN (har även provat på mig själv mot ond nacke, jätteskönt)reagerar..
MVH julia_v
 
magnettäcke låter som om det har med strålning att göra eller iafl inget som har med hästar att göra, därav "skräckinjagande" :o :D

Ja det var jag som undrade vad man har alla täcken till då jag själv har regn- och vintertäcke samt bomullstäcken för innebruk som jag dessvärre aldrig har använt och undrar när jag ska använda det.......

:confused:

men tack för svaret ändå :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Något som bekymrar mig är att jag är mörkrädd på kvällen när jag måste rasta mina hundar. Jag har mindre hundar och dom är tyvärr inte...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 387
Senast: Pilot
·
Utrustning Igår tog jag fram hästarnas stalltäcken. De har förvarats i en Ullaredstrunk i ett kallförråd. Tyvärr var de fulla med vitt mögel...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: EZMK
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
616
Småbarn Jag och maken är lite nya i förskolevärlden och ställer oss nu frågan om det är kutym att man som förälder köper nåt till barnets...
2
Svar
26
· Visningar
1 684
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp