vad är min ponny för ras?

J

joo

GROVT:hon har sån där färg som den typiska nordsvensken har,rikligt med svart man,lång,lockig pannlugg,är ljusare på sommaren än vintern,med apelkastad färg under sommaren,mjölmule på vintern, hon har kort,stupande kors,väldigt vertikal boglinje rena rama draghästen alltså,kort kort hals med kraftig strupe,lågt ansatt är den.Hon har en superbusig uppsyn.En jättemanke,den är som hos de allra största halvbloden, jag lovar!magen är naturligt bälgformad,en riktig tunna,fast hon är inte tjock utan revenen är tydliga.De är formade så.

ÄDELT: hon är alltid vaken i uppsynen,pigg och alert men inte hispig,hon kan bli lite nervig när hon känner för det,hon gör typiska arabslängar med huvudet i tid och otid,i hagen som på ridbanan.Hennes blodådror syns tydligt under den tunna hårremmen som nästan är lika känslig som hos fullbloden. Hennes ben är små,torra och smäckra utan tillstymmelse till hovskägg.Näsborrarna spärras upp när hon blir upphetsad.

ÖVRIGT:hon är dominant och envis som synden,alltid nyfiken och vaken,men en riktig cooling i knipor.När det däremot INTE är fara å färde busar hon gärna till det med att skygga för diverse ofarligheter som brevlådor t ex. Hennes steg är kort, springlusten är antingen maxad eller noll.

vad kan hon vara för en ras?
jag har mina aningar men vill inte avslöja dem riktigt än...
 
hmm...alltså du vet inte vilken ras din ponny är?? Om du inte har ngt papper på det så är det ju rätt lönlöst att sitta och gissa sig fram?
unsure.png


Nirak
 
Senast ändrad av en moderator:
"Typiska arabslängar med huvudet"??????? Har då sett hästar av alla de raser som slänger med huvudet....
 
det är savårt att säga vilken ras din ponny är när man inte sett den på bild eller dess gångarter.
 
Ja *S* en beskrivning är ju alltid färgad av en själv och på detta sätt kan man inte finna ras. Med en bild så hade det kanske kunnat gå och gissa.... Har du inga uppgifter alls???
 
låter som New Forest, Connemara/arab och nordis mest :smirk: :bump:
 
Jag chansar på att det är en Dartmoorponny, alternativt en Exmoorponny.

MVH/ Zanna :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp