Vad är okej att göra när man vabbar? (utbruten från Vad gör vi? Del CLXVI)

Status
Stängd för vidare inlägg.

sthu

Trådstartare
En gammal klasskompis postade precis på facebook att hon var hemma för vab. Det är väl inget med det, om det inte vore för att bilden hon la ut på sig och barnet var tagen på Gekås O_o
Jag blir lite provocerad av sånt. Är man hemma för vab får man väl för faen hålla sig hemma! Inte ta med ungen till Gekås..
 
En gammal klasskompis postade precis på facebook att hon var hemma för vab. Det är väl inget med det, om det inte vore för att bilden hon la ut på sig och barnet var tagen på Gekås O_o
Jag blir lite provocerad av sånt. Är man hemma för vab får man väl för faen hålla sig hemma! Inte ta med ungen till Gekås..
Dottern var hos en kompis i söndags. På kvällen 1 advent har ica hos oss som tradition tomteparad. Ica har en flakbil någon traktor med vagn hästar med vagn där man får åka. Efter det är det ledda hästar ridna hästar hundar och allmänt löst folk. Dottern och kompisen sitter på en av vagnarna och pratar. Kompisen säger att hon skall vara hemma från skolan på måndag för hon är förkyld. Det var ingen fara för hon smittar aldrig. :devil: :devil: men för i helvete då skulle inte dottern varit där och du skulle inte suttit på vagnen.
 
Hade ringt försäkringskassan. Gissningsvis det enda som har effekt på ett sånt beteende. Kul för folk i riskgrupp med massa sjuka barn som går runt som biologiska vapen
Jaa jag ska göra det.

Hur jäkla korkad får man bli?
Antingen ljuger hon om att barnet är sjukt, eller så åkte hon till Gekås med ett sjukt barn. Och lägga ut det på Facebook dessutom!
 
Jaa jag ska göra det.

Hur jäkla korkad får man bli?
Antingen ljuger hon om att barnet är sjukt, eller så åkte hon till Gekås med ett sjukt barn. Och lägga ut det på Facebook dessutom!
Som när svägerskan var sjukskriven och ag ringde och krävde in sjukintyg snarast. Problemet jo hon var på Birka båten. Det var inplanerat att sjukskriven sig på vägen hem.
 
Det beror ju dock lite varför en är sjukskriven. Men var det pga influensan eller liknande var det ju inte direkt snyggt
Hon hade hävdat halsfluss från början eller. Hon hade semester vecka 1 vecka 2 skulle vi åka typ onsdag. Hon hade från början tänkt jobba onsdag åka iväg och så sjukskriva sig på båten det var planerat vid bokning av resan. Under semestern blir Hon sjuk och ja tycker att det ser inte så bra ut att jobba två tre dagar så ser till att förlänga sjukskriven. Hon var alltså fullt frisk.
 
Japp. Fk undrade om jag kunde skicka den, så det har jag gjort.
Känns lite konstigt att anmäla en gammal kompis, men är man så urbota dum för man nästan skylla sig själv.
Hade en på ett fd jobb, dök inte upp på jobbet. 2 dagar senare kom det fram att hon sjukanmält sig (hon "glömde" det första dagen). på 4e dagen kom hon tillbaka. Råkade försäga sig att hon varit i Tyskland med flera vänner och köp sprit..
 
Hade en på ett fd jobb, dök inte upp på jobbet. 2 dagar senare kom det fram att hon sjukanmält sig (hon "glömde" det första dagen). på 4e dagen kom hon tillbaka. Råkade försäga sig att hon varit i Tyskland med flera vänner och köp sprit..
Jag hade en arbetskamrat på en mindre arbetsplats som tog ut en månads semester men "glömde" skriva det på tidrapporten Så när hon slutade (vikariat) så hade hon en månads semester att få i pengar....
 
Måste säga att jag är imponerad över hur fort telefonkön gick.
Ja försäkringskassans telefonkö brukar gå väldigt fort.

Men jag undrar. Ringde du dit för att skvallra om att kompisen har tagit ut vab och är på gekås med sitt barn? Det är ju inte moraliskt riktigt att göra så, men är barnet lite febrigt eller har en feberfri dag eller nåt får den inte vara på förskolan och man kan ta ut vab och kan då inte jobba, inget hindrar väl, förutom moralen, att man handlar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 700
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 836
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 455
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp