Vad är rimligt? Preferenser ang. mat

Det är ingen här som har rekommenderat ätande av järntillskott utan känd järnbrist, så där hittar du på ett luft-argument.

Jag vill gärna se din källa på att vegetarianer klarar att tillgodose sitt järnbehov lika bra som köttätare.
Du kom med det initiala påståendet om att järn är toxiskt och att vegetarianer inte oftare får järnbrist jämfört med köttätare.
Därmed är det du som ska/bör lägga fram bevis, inte jag som ska motbevisa dig.
Du får nog gå tillbaka i diskussionen och läsa igen för nu blir du väldigt rörig.

https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/vegetarisk-mat-for-vuxna Äter man varierat är det inte större problem för en vegetarian att tillgodose sitt järnbehov än vad det är för en köttätare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 638
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 676
Senast: EmmaW
·
Äldre Jag satt och läste i tråden om dunskandalen och såg att diskussionen om kött, päls etc togs upp där. Tyckte det var bra med en spinoff...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
23 953
Senast: hastflicka
·
Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp