Vad är seminsto?

Ja, verkligen. Fatta vilket kaos även om det bara skulle vara ett par till ägare som gjorde samma sak.

Sedan undrar jag hur det ser ut med försäkringarna när ägaren hanterar stoet vi seminering/behandling.

Det är ju ändå jättevanligt. Det är inte så många ston som lämnas kvar på station.
 
Det är ju ändå jättevanligt. Det är inte så många ston som lämnas kvar på station.

Ok men täcker försäkringarna det om något händer?

Men visst, står stoet inte kvar under semineringsperioden förstår jag att man gör så. Men jag fattar fortfarande inte varför man ens VILL ha en ägare springandes där för skötsel om stoet står där.
 
Ok men täcker försäkringarna det om något händer?

Men visst, står stoet inte kvar under semineringsperioden förstår jag att man gör så. Men jag fattar fortfarande inte varför man ens VILL ha en ägare springandes där för skötsel om stoet står där.

Vi har ju ansvarsförsäkring precis som veterinärer. Förstår inte heller skillnaden. Vad skulle hända som inte kan hända under all annan hantering av ens häst?
 
Nej hon gick i hage med deras inackorderade unghästar, min häst innebar inte att dem lyfte ett finger mer än vad dem gjorde Med övriga beteshästar/inackorderingar står man som seminsto så skall väl stationen ombesörja all skötsel och ta hand om veterinärklinik/seminering?!
någon som lämnat sitt sto på semin som kan berätta vad som ingått?
All skötsel har ingått;
Dvs in- och utsläpp, fodring, fixa påsar. Veterinär har skött seminering och allt som hör till. Jag har inte behövt lyfta ett finger själv förens hästen ska lastas och åka hem.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 517
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp