Vad är skillnaden?

Vad är det för skillnad på leggings och tights? En bekant kallar strumpbyxor för leggings?

Hatar också strumpbyxor/gren mellan knäna, hade önskat varma stay ups istället men existerar det ens? Alternativt finns det strumpbyxor som a) inte ser ut som haremsbyxor efter någon halvtimme och b) inte ska börja uppe vid armhålorna.

I min värld är leggings strumpbyxor utan fötter.
Tights är mer rejält och byxigt. Som ungar eller piffiga damer brukar ha i bomull, eller träningstights.
 
Såg i Lidls reklamblad för nästa vecka att de kommer sälja både med och utan fot för en billig penning. Jag har köpt flera därifrån och varit nöjd.
 
Jag har köpt termoleggings från granngården, väldigt bekväma!
Sen måste jag slå ett slag för att handla strumpbyxor i en storlek större och beroende på kroppsform så finns det de som är vidare i runt midjan. Det gör att de inte rullar sig när man sitter ner eller böjer sig fram.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Otherside
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
246
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 147
Senast: LiviaFilippa
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 311
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp