Vad äter era hundar?

Okänd

Trådstartare
Hade varit intressant att se vad ni ger era hundar för foder och tillskott?
Skriv gärna om ras, ålder och vikt
Gärna bilder
 
Hade varit intressant att se vad ni ger era hundar för foder och tillskott?
Skriv gärna om ras, ålder och vikt
Gärna bilder

Hurså? :)
Är du intresserad på vilket foder du ska välja till din hund eller rör det sig om någon undersökning eller skolarbete? Bara nyfiken. Trådstarten var så provokativt kort och koncis. :D
 
Hurså? :)
Är du intresserad på vilket foder du ska välja till din hund eller rör det sig om någon undersökning eller skolarbete? Bara nyfiken. Trådstarten var så provokativt kort och koncis. :D

Nä inget, bara intresserad av vad andra ger sin hundar :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag ger lite allt möjligt så länge det är rått. Barfar ibland, ger färskfoder ibland.
Äldsta damen äter glucosamin då och då (jag är för glömsk för att ge det hela tiden...) eftersom hon skadade knät förut och jag vill att hon ska få hjälp att hålla det bra.

1460009_268442273304160_808911115_n.jpg
 
Jag barfar men ger också någon slev av "människomat" då och då. Fuskar dessutom och köper "inälvsmos" från lokala slaktaren och det är kokt.
Har en Jack Russel på snart fjorton år och en Shiba Inu som är nio. Terriern åt torrfoder tills hon var runt två tror jag, när shiban kom barfade vi från dag ett.
Terriern väger strax under sju kilo och shiban runt nio. Båda i normalvikt. Ger inga tillskott just nu men tar gärna emot tips på bra tillskott för seniorer! :)

Damerna i somras.
64564270_2394544110764870_546913430301310976_n.jpg
 
Senast ändrad:
Hade varit intressant att se vad ni ger era hundar för foder och tillskott?
Skriv gärna om ras, ålder och vikt
Gärna bilder

Alguttens spannmålsfria lamm, laxolja och magnesium. Det sistnämnda i samråd med fysioterapeuten.

Dansk svensk gårdshund, 4 år, 7,5 kg
 
Pondus färskfoder 3xp och Magnussons torrfoder, no grain, mest för att han äter det bättre än vanliga Magnussons. :)
Inga tillskott, byter ut nått mål ibland mot kalkonhals eller något annat kött/ben.
Wachtel, lite drygt året och är i bra kondition, 22 kg sist när vi röntgade . :)
20191029_141906.jpg
 
524E1A27-3BBA-42CC-AAEB-DB3EB280B448.jpeg
Weimaranertik 11 månader och 26 kilo.
Äter VOM puppy färskfoder.
Är väldigt kräsen med maten. Kan tänka sig Mästers Valp torrfoder om det kniper och man toppar den med något gott.
Har testat Royal Canin och Olivers men inget av dom passade den unga damen i smaken.
 
Nu lever inte min jack russel längre, han blev nio år men de sista fem åren i livet åt han royal canin gastro intensinal (eller hur det kan stavas) på grund av problem med magen.
 
Flat tik 10 mån 25 kg
- Four Friends Sensi Dog Low Calorie + Standardt B-Vita Päls (tror jag att det heter)

Dalmatiner tik 4 år 27 kg
- Halla Lamm & Ris

Dalmatiner tik 5 mån 20 kg
- Mera Pure Sensitive Junior
 
Broholmer, 1,5 år.
Blandar Halla Medium, Standardt och Four Friends köttkorvar. Tillsätter laxolja också.
 
Jag har 3 eurasier, två äter AlgGutten Medium, funderar dock på att byta men har inte bestämt än. Den tredje äter Royal Canin gastro intestinal efter att magen rasade av Metacam..har inte vågat byta tillbaka när han äntligen är bra igen!
 
5 månader svensk lapphund, 11kg
Vom og hundemat puppy färskfoder äter lilleman och mår väldigt bra av det. Fin i hull, bra glans i pälsen, varken mun eller avföring luktar speciellt illa och han äter maten med glädje:D
 
Min Papillon på ca 2,5-2,8 kg äter Acanas adult small breed och sånt som blir över vid min egen matlagning/rester av min mat om det inte är för kryddat eller något som är osunt för henne att äta.
Hon äter också av hästens probiotika dagligen. Innan det kunde hon någon gång i månaden knorra i magen och vara svår att få i mat. Det är borta sen vi började med probiotikan.
 
Mush färskfoder, varvas med köttiga bitar och ben. Magnussons torrfoder om jag glömt tina maten. De får även laxolja.

Har två aussietikar, en som är 17 månader och väger 15 kg och en på 4,5 år som väger 20.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 135
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
Svar
12
· Visningar
533
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Åsa A
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 559
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp