Vad använder man egentligen en Smart Telefon till?

Jag har en tjänstetelefon av den lägre prisklassen, samt en privat i mellanprisklassen. Båda med Android-systemet.

Skillnaden mellan dom är enorm. Tjänstetelefonen har seg touch, med dålig precision. Den tappar oftare teckning än min privata, trots samma operatör.
Kamerorna skiljer sig avsevärt, även om min privata inte är någon värsting är den så mycket bättre än på tjänstetelefonen.

Min privata laddar 3ggr så snabbt som min Tjänstetelefonen. Det är en viktig faktor för mig.

Bara dessa faktorer är tillräckliga för mig för att välja ett dyrare alternativ.
 
Min gör det :love: Trots att det är en liten telefon. Jag kan hålla på och multitaska så där i kanske sammanlagt 4-5 timmar och ha 30% ungefär kvar på kvällen när jag lägger den på laddning. Laddar supersnabbt och så kan man vara i gång igen :D
😱 Har man sagt A så får man säga B! Säg vad för mobil det är som du har!!
 
Som motiverar att de kostar 10 000:-?
Alltså jag Swishar, nyttjar Mobilt BankId, surfar, pratar och messar på en lur för 1500:-. Viktigt för mig är lång batteritid.
Vad mer kan man göra på de som kostar mera?
Har jag missat något?
(Detta skrivs på en padda för 760:-)
Jag har mobilen till precis allt. Vill ha en som är tålig, vattentät, stor skärm och med många funktioner samt riktigt bra kamera, snabb processor och lång batteritid. Så då hamnade jag i den prisklassen, vilket jag tycker är värt dom pengarna.
har tidigare haft systemkamera, men den släpar man sällan med i dom stunder det behövs. Nu har jag istället en telefon med lika bra kamera och dessutom plats för massa användbara appar och hjälpmedel.
 
Jag har väl inte proffskraven på en kamera kanske, men jag blir grymt nöjd med att kunna ta sådana här bilder med min mobil
20180710_212408.jpg
 
Det är jag med på. Frågan var vad man har det till?
Vad gör du på din Mobil som jag kanske inte gör?

Jag använder kalendern jättemycket, alarmfunktionen gör den överlägsen en papperskalender. Jag håller koll på arbetstiden genom att stämpla in och ut, och flexsaldot med en annan app. Jag deklarerade i badkaret (man får vattentålighet för pengarna). Jag tittar på kartor och sjökort. Google Keep använder jag jättemycket, jag har olika listor för t ex saker som ska ut till båten på våren, beställningslistor till butikerna, allt möjligt. Jag fotar fina saker jag ser på mässor, i skyltfönster och sånt och lägger upp i Dropbox. Med mera, med mera.
 
Det börjar landa på att jag vill ha tålighet, NFC och qi på min nästa mobil.
Det har inte nuvarande.
Mer minne är också bra och så fingeravtrycksläsare för det har jag verkligen gillat.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 145
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 813
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: Raderad medlem 6459
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 518
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp