Vad använder ni för bett ?

Rider på detta hackamore i skogen ( http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/56312.jpg ). Anledningen till detta är att jag behöver någoting skarpare än tränsbett, men t ex stångbett känns FÖR skarpt för hennes känsliga mun. Trivs jättebra på hackamore!

I dressyr och hopp rids hon på ett vanligt tvådelat tränsbett med fasta ringar. Hoppade på "bettränden" där ett tag och testade allt från tredelat till Myler och syntetbett. Kom fram till att hon, *peppar peppar*, trivs bäst på vanligt hederligt tvådelat ( http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/56309.jpg ).
 
Jag har ett vanligt tredelat KK bett tror jag det hetter.
Var ju tvungen att köppa ett bett när jag skafade en häst och jag hörde att dom var bra och hon värkar tycka om det.

Köppte även ett hackamor som hon kunde ha när vi skulle rida ut men hon tyckte innte alls om när det trykte på nosen :( var bara jag som tyckte det värkade bra när man var på uteriter att slipa ha nåt i munen men det hålde innte hon med om.

Kram
 
Tredelat Globusbett i mässing.
Red innan på tvådelat, men tycler tredelat känns bättre och mer stabilt
 
Zorro, Mirang och Welano har tredelat KK Sprenger bett i dressyren (alt kandar på Zorro och Mirang) och hoppningen. Champinjon har tredelat Globus med fasta ringar. Zabinha har tredelat, pessoa eller hackamore beroende på vem som rider (armstarkt eller armsvagt barn... :rofl:).
 
Pållen har Globus tränsbett. Ska köpa nytt eftersom det är lite långt...

Foderpållan rider jag med tredelat, men vi ska köpa nytt eftersom man inte får tävla på det.

Dressyrmupp
 
Fragansia har ett tredelat med parerstänger från Globus.
Tredelat för att hon trivs med det, parerstänger för stabiliteten.
 
Hibgsten går nu på ett smalt tvådelat, 10,5 cm. Funkar väl men det kan vara bättre, stökar mkt med det, dock mindre än på tredelat. Troligtvis är det ridningen som inte fungerar vill därför inte byta bett.

Tösen går på tjockare tredelat 12,5. Funkar bara bra. Har testat många olika (tränsbett dock) men detta verkar hon gilla mest, även där är det ridningen som gjort att vi rider på detta (förr var det alldeles för skarpt!).
 
Jag rider dressyr på 3-delat Sprenger Ultra kk-bett.
I hoppning har jag 3-delat bett med D-ringar.
 
rider på ett tredelat eller kandar (sprengerstång och vanligt bridong). Hon fungerar bra på de betten...
 
har ett vanligt tredelat med lösa ringar i storlek 15.5... (bighead häst... :smirk: ) Han går bra på det och det ligger avgjort bäst i munnen på honom. Har ett hackamore ibland då vi bara lullar och tar det lugnt..
 
ja rider på rakt tränsbett nu, har köpt ett ponnyhack me, som ja ska börja rida på i slutet av september..
 
Jag rider islandshästar.

Min egen häst rider jag med ett tvådelat bett med fasta ringar. Har provat en hel del bett genom åren på honom, men detta är det som funkar bäst.

Träningsstoet jag rider går med ett tredelat tungfelsbett under en periord nu. Hon har ridits tidigare med en alldeles för hård hand och petar tungan över i försvar väldigt lätt. Men bäst funkar hon på isländsk stång.

/Malin
 
Min häst rids på tredelat tränsbett. Har även börjat vänja henne vid kandar, då har jag en rak (nåja, böjd egentligen men utan tungfrihet) stång och en tredelad bridong.
 
Lina = Tredelat fullcheck eller ett Myler
Banco = Tunnt tvådelat tränsbett
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 459
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 566
Senast: Vogue
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 059
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
18 440
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp