Vad använder ni för bett ?

Trinsebitt.

Fordi: Det er enkelt og greit. Skal endel til å misbruke det, og jeg kjenner det godt og vet hvordan det fungerer. Det er det bittet som fungerer på flest hester, og det er lov å bruke det i de dressurklassene jeg rir.
 
än så länge så rider jag (och tömkör) med sidepull eller tredelat (Primus-eller liknande- tror jag märket är, från Källqvist?). Är bättre gjorda i små storlekar än vad Globus är!! Har storlek 9,5. Har bettplattor nu eftersom jag rider utan nosgrimma (lite "stadigare").
 
Häst 1. Tredelat vanligtvis. Hoppning och uteritt vintertid pelham.
Häst 2. Vanligt tvådelat.
Häst 3. 2-åring som har vants in på ett tvådelat smalt bett.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: Vogue
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 038
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
18 380
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp