Vad använder ni för strö i en utebox?

C

crixi

Har senaste året använt torv som jag trivs jätte bra med,
men funkar det att ha som strö i en utebox, eller fryser
det och blir stenhårt ute eller? :confused:

Mari
 
har oxå torv. tycker de funkar jättebra!!
har inte vart med om att de skulle frysa i boxen. iof har vi väldigt varmt i stallet!! där emot så om man har balarna ute får man ta in dom nåra dar innan man ska lägga dom i boxen för dom e stenhårda..
 
Hos oss fryser torven på vintern om det är riktigt kallt, men det beror ju på hur mycket man rör om och mockar också.
 
Hade torv...men det frös och blev som hårda klumpar.

Men det är klart...beror väl kanske lite på hur mkt man har hunnit göra ordentlig bädd...innan kylan kommer.Men jag föredrar att använda något som ger ett lite varmare underlag som halm eller spån.
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Fazeem
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 119
Senast: Twihard
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Buck
·
Mat Vilken är den bästa prylen för att göra puré? Jag är i ett skede i livet där jag och min partner kommer att behöva göra puréer av olika...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp