Vad är det som blommar på fälten?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Var ute hos en kompis som bor ute på landet och körde förbi vad som nästan ser ut som blommande rapsfält. Men det kan det väl knappast vara...? Nån som kan göra mig lite klokare?

1_5beeef3c9606ee1b14ebe629.jpg


3_5beeef3e2a6b22326048fb31.jpg
 
Jag är nästan säker på att det är höstrapsen som gått i blom lite väl tidigt.

Nä, höstraps behöver en period av kyla (d.v.s. vinter) för att kunna blomma. Annars blir det inga blommor. Än så länge har det inte varit kallt tillräckligt länge för att den ska kunna gå i blom.
 
Äsch, just som jag hade bestämt mig för att det nog var en tidigt sådd höstraps ändå eftersom min kompis lantbrukaren och min kompis landskapsarkitekten var överens om det! Men nu när jag slår upp åkersenap ser det jättemycket ut som det istället :arghh: Oljerättika däremot ser det inte alls ut som att det skulle vara.

Oh well, jag får väl nöja mig med att i alla fall ha fått två möjliga namn på vad det kan vara. Tack för hjälpen alla! :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 673
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är väl knappast ensam om att spendera väldigt många timmar ute i naturen till häst 🐴 Och jag är nyfiken på vad ni har för...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 478
Senast: movi
·
Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
860
Senast: lil-sis
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
8 903
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp