Vad åt ni till frukost idag?

Johanna1988

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
 
Just idag åt jag faktiskt fruktsallad. Normalt äter jag inte frukost alls, men händer någon gång då och då på helger.
 
Jag har svårt att äta tidigt på morgonen så när jag jobbar äter jag på jobbet, oftast filmjölk med russin.
När jag är ledig dricker jag ett glas mjölk ellet juice på morgonen och går sedan långpromenad med hunden. Efter det blir det brunch med goda smörgåsar och te.
 
På vardagar äter jag alltid yoghurt med flingor och nötter/frön, en falu rågrut med kokt ägg och te.

På helger kan det variera men hembakt mjukt bröd och kokt ägg i kopp är vanligt.
 
Idag åt jag keso, jordgubbar, naturell musli , ett kokt ägg och te. De flesta dagar äter jag keso och musli och varierar med olika frukter och bär. Ibland varierar jag keso med smörgås på helgerna men inte alltid och aldrig på vardagar. Dricker inte kaffe alls så dricker alltid te.
 
Idag havregrynsgröt med proteinpulver i och 2 kokta ägg.

Är det helg kan jag lyxa till det med bröd från bageriet.

Brukar variera mellan fil, kvarg och musli, chiapudding, overnight oats och havregrynsgröt. Men alltid kokt ägg till också
 
Idag åt jag faktiskt en räkmacka, för hade över lite räkor från igår :D

Men annars på helgen äter jag oftast något bröd med ost på. Och kaffe. Alltid kaffe!

Vardagar dricker jag bara en kopp kaffe. Äter sen en typ av overnight-oats på jobbet vid 8:30.
 
Hembakt fralla med ost är standard, såväl vardag som helg. Skillnaden är tiden på dygnet.

Och att helgfruklsten ibland kompletteras med eventuell överblivet snacks från kvällen innan. Idag var det det dumlekolor. Jag vuxen nog att veta att regler kring godis enbart gäller barn :angel:
 
Jag äter inte alltid frukost men dagen börjas alltid med en stor mugg te.
Äter jag frukost blir det ofta yoghurt och osötade havreringar på vardagar och keso med bär på helgen. Den här helgen hade jag vaniljkeso och jordgubbar.
 
Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?

Åt proteingröt och ett glas färdig smoothie.
På veckorna dricker jag ett glas hemmagjord smoothie på jobbet.
Skillnaden är tiderna jag äter på och så brukar jag försöka lyxa till det på helgen.
 
Idag blev det en varm macka (smörgåsgrill) med herrgårdsost och gorgonzola. Mumsigt!

Vanligtvis en lite grov macka med skinka och dijonsenap.
 
När jag jobbar så är det två brödskivor med smör och så sätter jag ihop dom till en. Försöker ofta ta bröd med lite mer fibrer i. Imorgon kommer det dock bli 1-2 mini baguetter

På helgen äter jag sällan frukost
 
Hembakt fralla med ost är standard, såväl vardag som helg. Skillnaden är tiden på dygnet.

Och att helgfruklsten ibland kompletteras med eventuell överblivet snacks från kvällen innan. Idag var det det dumlekolor. Jag vuxen nog att veta att regler kring godis enbart gäller barn :angel:
Jag var hemma själv idag och konstaterade att jag är vuxen så ja jag tog 2 stackars hallon muffins och som efterrätt Keso med frusna hallon.

Normalt brukar det bli några mackor. En jobbardag blir det en macka innan jobb och sedan en vid nio då vi har frukost.
 
En kopp yoghurt med havregryn och jordgubbar samt en macka med smör och ost. Ett glas saft och kaffe till. Samma på helg som vardag.
 
Gröt på havregryn, rågflingor, kruskakli.
Med sylt på röda vinbär och svarta vinbär/blåbär. Ofta har jag ett tärnat äpple istället för sylt. Är periodare på den fronten.

Det KAN också vara annan sylt, eller ett päron, eller extra russin/solrosfrön i. Men i princip alltid samma gröt. Utom enstaka dagar då det finns något särskilt skäl för det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 096
Senast: movi
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 950
Senast: Inte_Ung
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: pepp
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp