Vad åt ni till middag idag på nyårsdagen?

nickan1

Trådstartare
Igår diskuterade ju vi nyårsmenyer och tänkte det kunde vara kul att dela med oss av vad vi ätit idag på nyårsdagen. Blev det kanske pizza som som säljs mer idag än på någon annan dag på året? Eller nåt nyttigt eller ingen middag alls? Vi åt i alla fall vegetariskt, kokade pasta och gjorde en enkel tomatsås på krossade tomater, vitlök,örtkryddor, salt, peppar , lite socker och vitt vin som vi hade kvar sen igår. Gott och enkelt att tillaga blev det idag.
 
Ingen pizza här. Vi åt rester från igår: lamminnerfilé med vitlökssmör, blomkålsmos (till mig), hasselbackspotatis (till maken) och en sallad som var ny för dagen (även maken gjorde nya potatisar också.)
 
Vi ska äta om ett par timmar, blir nog pasta med grönsaker och lite kyckling och en pepparsås.
 
Till lunch blev det rester från igår - potatisgratäng och ugnsstekt lax.

Till lunch blev det rester från tidigare i veckan, jag och tösen tog spagetti och köttfärssås och Kinamat till min man.
 
Idag har jag hitills ätit
Gröt. Ljummen för lös Pinnbrödsmet från en sten på elden.
På väg hem från vindskyddet köpte vi indisk takeaway. Resterna blir kvällsmat.
Lösgodis och clementiner.
 
Igår diskuterade ju vi nyårsmenyer och tänkte det kunde vara kul att dela med oss av vad vi ätit idag på nyårsdagen. Blev det kanske pizza som som säljs mer idag än på någon annan dag på året? Eller nåt nyttigt eller ingen middag alls? Vi åt i alla fall vegetariskt, kokade pasta och gjorde en enkel tomatsås på krossade tomater, vitlök,örtkryddor, salt, peppar , lite socker och vitt vin som vi hade kvar sen igår. Gott och enkelt att tillaga blev det idag.
Ryggbiff, potatisgratäng o rotfrukter, rödvinssås
 
Vi åt rester från igår dvs oxfilé m potatiskaka, grönsaker o sås till lunch. Nu på kvällen blir det bara smörgås. Men har för avsikt att även äta lite av morotsstavarna m dipp och godiset som vi aldrig rörde igår eftersom vi blev så proppmätta av maten. Sen "borde" jag även äta en chokladfondant också som blev över igår. Känns så himla hemskt att slänga. Men det vete katten om jag orkar. Men de var iaf himmelskt goda igår!
 
Till lunch i dag åt jag rester från förrätten i går kväll, d.v.s. kräftsoppa. Som någon slags middag i kväll (till På spåret!) tänker jag göra fruktsallad med en massa frukt och en stor mängd vaniljkvarg.
 
Jag skall just dra och köpa lite hämtmat, blir nog hamburger från Max. De ligger närmast,

Till lunch blev det rester från igår, marinerad lax, räksallad, surdegsbröd grillat.
 
Till lunch blev det en apelsin :p och nu till middag åt vi hemmagjord pizza.
 
Till lunch gick familjen i omgångar till kylen och plockade valfritt; jag och äldste sonen åt gårdagens rester (oxfilé och kantarellsås), yngste sonen tog fil med socker och kanel av disken att döma, maken stekte prinskorv och ägg till sig själv och äldsta dottern. Yngsta dottern äter från mig (har suttit som en sugplopp hela natten och större delen av dagen idag, så jag tror att det är behov av extratankning efter överstimulans med kusinträff igår).
Jag håller på med pizzadeg till middagen nu. Blir hemgjord pizza och gårdagens sallad.
Väldigt lugn och stillsamt här hemma på årets första dag. Och då var vi ändå bara familjen på kvällen efter dagens kusinträff. Fast det blev ju sent för alla förstås.
 
Rester från igår, extra fina biffar, blå bands bearnaisesås och klyftpotatis :p.
Favoriträtten från min barndom ^_^, inte särskillt nyttigt men lättlagat och gott :d.

Brukar inte fira nyår mer än att äta ngt gott, se på film och lägga mig tidigt :).
 
Igår diskuterade ju vi nyårsmenyer och tänkte det kunde vara kul att dela med oss av vad vi ätit idag på nyårsdagen. Blev det kanske pizza som som säljs mer idag än på någon annan dag på året? Eller nåt nyttigt eller ingen middag alls? Vi åt i alla fall vegetariskt, kokade pasta och gjorde en enkel tomatsås på krossade tomater, vitlök,örtkryddor, salt, peppar , lite socker och vitt vin som vi hade kvar sen igår. Gott och enkelt att tillaga blev det idag.

Vi gjorde glutenfri pizza :) jag körde vegetariskt med tomat, rödlök, paprika och ruccola!
 
Jag ville inte ha något stabbigt (inte för att det var stabbigt igår heller) så jag åt räkor och ost. Något annat blev det inte, jag vaknade för sent för att äta mer :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 492
Senast: SiZo
·
Mat Såhär på nyårsdagen säger ju traditionen att det ska vara pizza till lunch/middag. I år gör vi den själva även om vi har en fantastisk...
2
Svar
28
· Visningar
2 200
Senast: Roxer
·
Fritid Ja, och alla andra med brist på tid och inte sällan också brist på pengar :D. Surdeg och pulled pork i all ära, men det är ju inte...
Svar
14
· Visningar
1 863
Senast: Emiro
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp