Vad attraheras vi av och varför? (utbruten från Varför blir jag så knäpp!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, vi har ett Problem här. Ett virus fick mina företag att gå omkull. Sen eftersom jag är en Risktagande Man, så hade jag satsat hårt på börsen och där försvann kapitalet. Fick sälja av mina Attribut som Utstrålar Högre Status för att ha råd med kaviaren och Fruns sjuttonde mink. Sen kom ett mail från min privatläkare att de hittat cancer på senaste checken. Jag bryter ihop och känner hur självförtroendet försvinner, ska jag tappa håret nu också? Deppar ihop fullständigt och orkar inte upprätthålla disciplinen att gå till gymmet under behandlingen. Har vänt helkroppsspegeln i badrummet bak och fram, synen är inte vad den varit. Såg några gråa hår också. Livet är inget kul just nu. Ok, nu till Problemet: Nu säger Frun att hon vill skiljas. Jag menar, varför? Är det tacken efter alla dessa år?
 
Det känns lite sorgligt ändå. Den här uppdelningen som man som kvinna tydligen har att välja på.

Mesen eller psykopaten.

Jag fortsätter nog med min lösning där jag bor med exet för att han inte har någon annanstans att bo.

//maktgalen
 
@Scar skiljer sig de manliga och kvinnliga attraktiva attributen menar du? Eller är en kvinna med offerkofta attraktiv för män? Förvisso: en del ensamma män verkar ha orimliga utseendekrav på sin framtida kvinnliga partner (som någon skrev i datingtråden: det värsta som kan hända en man på en dejt är att hon är tjock. Det värsta som kan hända henne är att hon blir ihjälslagen). Men charmig, smart, humoristisk och självsäker är väl egenskaper som är generellt attraktiva oavsett kön och typ av relation?
 
Jag har rensat bort de senaste 45 inläggen eftersom merparten av dem innehöll div otrevligheter (eller citatsvar på otrevligheter) och jag helt enkelt inte pallade sålla ut de inlägg som var okej. Jag har även låst tråden eftersom den började barka åt helvete riktigt ordentligt, efter att ha balanserat på gränsen ett bra tag. Ett par varningar har också utdelats.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp