Vad avråder ni från att kolsyra.

Cattis_E

Trådstartare
En Sodastreamrelaterad tråd till då.
Hade ju kunnat ta det i samma tråd om jag tänkt till, men nu blir det en till.

Ja, vad avråder du från att kolsyra?
Och ja, man får självklart berätta att man inte håller med, och det visst är gott :D
 
Här dricker många Roter Spritzer, dvs rött vin blandat med mineral- eller sodavatten.
Mina ungerska vänner med, trodde det var deras grej bara, tills jag hamnade på ett stort bröllop i Ungern och alla drack det.
Tycker det är gott att dricka när det är varmt ute. 🙂
 
  • Gilla
Reactions: Sel
image-20.png


Avråder från denna... Men den var å andra sidan inte god som saft heller.

Undrar hur vanlig blåbärssaft är...
 
Jag avråder från att kolsyra det mesta, men jag har svårt att föreställa mig att någon skulle gilla kolsyrat kaffe. :D
Haha, med sodastream kolsyrar man ju vattnet och håller i någon smak. Annars blir det nog väldigt kladdigt. Men nej, kaffesmak skulle jag inte ens komma på tanken. undrar om någon provat..
 
Jag älskar mjölk, men det är nog ingen höjdare att kolsyra. Kolsyrad jordgubbssaft är däremot gott. :)
Haha, nej den hade jag inte provat. Bruksanvisningen säger dessutom att man ska kolsyra vattnet innan man har i saker.
Annars kladdar man nog ned friskt i maskinen och flaskorna.... Mjölkpulver? Njae :angel:

Vill nog inte prova oboyliknande pulver heller ;)...
 
rent krasst så ska man inte sodastreama något annat än rent vatten om man inte vill riskera en explosion när man tar ut flaskan ur maskinen
Okej, jag var nog otydlig. Jag sodastremar aldrig annat än vatten, häller upp i glas och smaksätter. Och vad andra gör är upp till dem😉.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 819
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Pilot
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp