Vad behöver man??

J

Jojjo811

Vet inte riktigt vart jag ska skriva det här menn i af hästen som jag antagligen ska köpa ska veterinärbesiktas idag:D
Går hon igenom så ska vi köpa henen å vi vill ha hem henne så fort som möjlig:smirk: Så vad måste man ha "hemma" innan man får hem henne ( eler samma dag)??

Har så klart borstar å sånt där åså får vi med sadel å träns å lite till...å foder förstås:)
 
Sv: Vad behöver man??

Spån/Torv, vattenhink (om det inte finns vattenkopp), krubba finns antagligen redan, grimma och grimskaft och lite sådant.

hoppas att den går igenom:)
 
Sv: Vad behöver man??

Eftersom hon förhoppningavis kommer gå ute de första månaderna behövs inte så mycket mer än det ni får med er med hästen!

Gå igenom stallapoteket och kolla så att allt sånt finns om en olycka är framme!

Grattis föresten och lycka till!
 
Sv: Vad behöver man??

Det du behöver ha för att kunna ta hem hästen är:
*Någonstans att ha hästen (antar jag att du redan har tänkt på)
*Vattenhink
*Krubba eller något annat alternativ som hästen kan äta ur om den ska ha kraftfoder
*Grimma och grimskaft (kan ju var en fördel)
* Strö i box/spilta/lösdrift (om du inte tänker släppa den på bete)
*Borstar och hovkrats

(Rid- körutrustning som du sa)

Det är nog det som är viktigaste. De flesta hästar klarar av att gå ute nu utan täcke, men det kan kanske vara bra att ha ett svettäcke eller filt somman kan lägga över hästen en stund efter ridningen om den blivit väldigt svettig (om det inte är så fint väder att man kan släppa ut hästen ändå)

resten av grejorna kan du alltid skaffa senare....

lägg gärna till nåt om jag glömt...

//Lillan
 
Sv: Vad behöver man??

Tack så mkt:bow:

Spån å sånt hade jag glömt bort helt å hållet:eek:
Kan nog låna lite el. köpa av nån i stallet hpon ska bara stå inne 1 vecka för sen komemr fjordingen tbaks å då får vi hoppas att hon har föl i magen:D Å då får dom gå ute:)
 
Sv: Vad behöver man??

HAr ni delat sjukskåp i stallet (med allt i) ? Annars måste du köpa det..
 
Sv: Vad behöver man??

Louise skrev:
Vad kan du om hästar och hästhållning?
*fundersam*

Jaa det mest viktiga antar jag :crazy: men jag är väldigt glömsk så jag bara undrade så jag inte glömde nått bara, vaddå da?
 
Sv: Vad behöver man??

Jojjo811 skrev:
Jaa det mest viktiga antar jag :crazy: men jag är väldigt glömsk så jag bara undrade så jag inte glömde nått bara, vaddå da?

å anledningen t att jag frågar så mkt är för att jag vill vara säker:smirk:
 
Sv: Vad behöver man??

Bättre at fråga för mycket än för lite, tycker jag ....:idea: ;)
 
Sv: Vad behöver man??

Lycka till med hästen! Vad är det så häst?

( stallapoetek, spån/torv/halm,täcken, vojlok(ar), träns, sadel, verktyg(grep å dyliknade), foder, vitlökspulver, borstar rästen kan du köpa på dej i efterhand)
 
Sv: Vad behöver man??

tack:) de är en newforestkorsning 15 år:D
 
Sv: Vad behöver man??

Vitlökspulver kändes inte som om det tillhörde det allra nödvändigaste kanske.
Telefonlista med viktiga nummer kan jag då tillägga.

SaraXX
 
Sv: Vad behöver man??

Vattenslang! (!?!) Till hagen... En box, ifall det skulle bli väldigt hett och massa flugor, myggor o.s.v. Två grimmor några grimskaft, en hästkompis.. I början nu på sommaren krävs det inte å mkt av ryttaren. En hage med mat, kanske vindskydd (eller box)
 
Sv: Vad behöver man??

Jojjo811 skrev:
Jaa det mest viktiga antar jag :crazy: men jag är väldigt glömsk så jag bara undrade så jag inte glömde nått bara, vaddå da?
:D
OK! Bara undrade!

När kommer underverket då? När får vi se bild?? :D
 

Liknande trådar

Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 264
Senast: Buck
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp