Vad behövs för utrustning till häst&ryttare?

Ilovehorses54

Trådstartare
Hej! Jag undrar vad för utrustning man kan köpa när man inte har egen häst och rider nästan aldrig? Jag har redan bland annat ryktväska, ridskor, ridbyxor...
//från hästälskaren🐴
PS Hoppas på snabbt svar!!
 
Hjälm och säkerhetsväst skulle jag säga är viktigast. Borstar går att låna och det går att rida i jeans, men passande bra säkerhetsutrustning finns inte alltid.
 
Tack! Här kommer en till fråga vad exakt behöver man i en ryktväska har redan: pannborste, mankam, rotborste, skrapa, hovkrats, piggborste... Är det något mer man ska ha??:crazy:
 
Tack! Här kommer en till fråga vad exakt behöver man i en ryktväska har redan: pannborste, mankam, rotborste, skrapa, hovkrats, piggborste... Är det något mer man ska ha??:crazy:
Det jag använder dagligen är hovkrats, mild rotborste, en form av piggborste till man och svans, ryktborste, ryktskrapa. Är de leriga så magic brush till varmblodet och en vanlig piggborste till islänningen. Ibland använder jag en liten ryktborste till ansiktet (tror att den är gjord för barn), men den vanliga fungerar bra.
Pannborsten har jag bara till att olja hovar om det inte finns lämpligare borste (oljar inte ofta så har inte tagit tag i att ta dit en bättre).

Man kan ha massa olika märkliga borstar men det behövs inte.
 
Tack! Här kommer en till fråga vad exakt behöver man i en ryktväska har redan: pannborste, mankam, rotborste, skrapa, hovkrats, piggborste... Är det något mer man ska ha??:crazy:

Det finns egentligen inga "ska" i den bemärkningen. Men när man hållt på ett tag så hittar man en uppsättning borstar som man själv tycker är den bästa och blir helt konfunderad på människor som använder andra...

Jag vill ha; hovkrats, magic brush (i stället för piggborste), ryktborste + skrapa), rotviska, rotborste, dammborste ( i stället för pannborste) och man/svansborste.
 
Hej! Jag undrar vad för utrustning man kan köpa när man inte har egen häst och rider nästan aldrig? Jag har redan bland annat ryktväska, ridskor, ridbyxor...
//från hästälskaren🐴
PS Hoppas på snabbt svar!!

Man kan ruinera sig om man så vill. Vad är det du behöver? Vad gör när du är i stallet?

När jag slutade rida och endast skötte markservice med promenader och tömkörning så upplevde jag att riktigt bra friluftskläder blev viktiga. Det vill säga rejäla skor och slittåliga jackor och byxor. Vintertid så var underställ och ett par smidiga överdragsbyxor (kika på byxor för längdskidåkning) guld värda.
 
Man kan ruinera sig om man så vill. Vad är det du behöver? Vad gör när du är i stallet?

När jag slutade rida och endast skötte markservice med promenader och tömkörning så upplevde jag att riktigt bra friluftskläder blev viktiga. Det vill säga rejäla skor och slittåliga jackor och byxor. Vintertid så var underställ och ett par smidiga överdragsbyxor (kika på byxor för längdskidåkning) guld värda.
Det undrar jag med :D. I stallet sköter jag om hästarna, alltså ryktar osv och rider. Ska titta efter överdragsbyxorna! Låter bra!
 
Hej! Jag undrar vad för utrustning man kan köpa när man inte har egen häst och rider nästan aldrig? Jag har redan bland annat ryktväska, ridskor, ridbyxor...
//från hästälskaren🐴
PS Hoppas på snabbt svar!!
Stallapotek!!! Det var så hemskt att behöva fara runt och stressköpa allt när hästen skadade sig redan första veckan. Så investera i ett ordentligt stallapotek!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
827
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: Bee
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 056
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 700
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp