Vad betäcknas som träns enligt TR Svrf

Sv: Vad betäcknas som träns enligt TR Svrf

Det är absolut INTE respektlöst av den som INTE är licsensierad INTE följer deras regler när dom invaderar TS, och alla andra i dennes situation.

Vi har föreningsFRIHET och är man då inte medlem, eller ens INTE vill vara medlem hos dom, så ska inte föreningen TVINGA dom att följa deras regler.

Det är samma sak som om det flyttar in värsta satanisten eller nazisten i samma trappuppgång som du bor i och efter det så är alla tvingade att följa deras regler.....

GLÖM DET :mad:

Att man sen av hövlighet väljer att följa dom reglerna vid just det specifika tillfället är något helt annat.

Eller om det tydligt står i stallkontraktet att man måste följa den orginastionens regler om man vil stå uppstallad där, då har man medvetet gjort det valet.
Men står det inget om det är du inte skyldig enligt lagen att följa EN organisations regler...
 
Sv: Vad betäcknas som träns enligt TR Svrf

Respektlöst mot klubbkamraterna som sliter för att anordna tävlingen.
Fast... om man ser det på det viset hade jag nog kunnat tycka att det vore ungefär lika respektlöst att tvinga sina klubb-/stallkamrater att lyda under SvRF:s TR fast de kanske inte ens är med i SvRF.

Jag tycker att TS landade i en resonabel hållning kring det hela, hade nog resonerat likadant (och lastar/hanterar också normalt i grimma eller repgrimma). :)
 
Sv: Vad betäcknas som träns enligt TR Svrf

Och hur ofta tror du att det händer då? Kan nog säga med all säkerhet att ingen skulle få för sig att dra en klubb inför disciplinnämnden för att någon lastade i grimma.. för isåfall hade vi inte haft en enda hopptävling idag så ofta som hoppryttarna lastar sina hästar i grimma på tävlingsplatsen..
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Sootie
·
Tävling Jag undrar om man får lasta ur och leda en häst på tävlingsplats i ett bettlöst träns. I TR står följande "På tävlingsområdet ska hästen...
Svar
7
· Visningar
2 515
Senast: vike
·
Western Hoppas alla kloka på detta forum kan hjälpa mig att räta ut några frågetecken! Har länge varit nyfiken på Western men aldrig riktigt...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: Elanor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp