Vad betalar fodervärden?

T

Tusen

Om du är/har fodervärd, vad betalar du/den? Allt?
Det jag funderar mest på är om fodervärden brukar betala försäkringskostnaden och veterinärkostnader? Jag förstår att den är individuellt, men generellt - vad är vanligt?

MVH Tusen
 
Menar du hel fodervärd? Dom jag känner som har haft sin häst ute på foder har själva stått för försäkringen och fodervärden för alla andra kostnader.
 
helfoder, ägaren stått för försäkringen. för Om det skulle hända ngt, får annars ej ägaren pengarna.
 
När jag har lånat/lånat ut häst på foder har ägaren antingen betalat hela försäkringskostnaden, eller bara livdelen och fodervärden veterinärvårdsdelen.
Har aldrig behövt ta ut veterinär men anser nog att fodervärden skulle stå för självrisken om det skulle behövas.
mvh Maria
 
När jag lånar ut häst på foder så betalar jag försäkring och ibland även vaccination.
Vad det gäller veterinärkostnader så har den frågan aldrig dykt upp men om jag tolkar kontraktet rätt så är det upp till fodervärden att stå för det om vi inte kommer överens om annat.

/Hippo
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag började fundera på en sak.T.ex en foderhäst har försäkring som betalas av ägaren.Om hästen behöver veterinärvård betalar fodervärden...
2
Svar
30
· Visningar
3 252
Hästmänniskan Hej… Jag vet inte riktigt vad ett rimligt pris är på att bli medryttare/fodervärd här i Dalarna (Falun) typ Det ända jag tänker är att...
Svar
3
· Visningar
1 018
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
13 966
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Behöver lite råd från er. Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa fodervärd till min fina häst som jag haft i drygt 3 år. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp