Vad betalar ni för hovslagaren?

Min ena häst skos cirka var 5e vecka och den andra ungefär var tionde. Jag har dock inte en utbildad hovslagare som dessutom är en bekant så kan inte bidra med ett rimligt pris :angel:
 
Betalar 300 kr för verkning. 600 för skoning. Grannen ordnar det, utbildad hovis
 
1700 inkl moms har jag för mig att jag betalar för helskoningen, skor cirka var 7:e vecka. Hovslagaren har mästarbrev.
 
1250:- för 'standard' skoning. Sen extra för sulor mm om det behövs. Utbildad, har jobbat på klinik och på hovslagarutbildning.
Skor typ var 7:e/8:e vecka. Hovslagaren bokar in en ny tid själv utefter vad hon tycker behövs.
 
1000 plus moms för helskoning. Lite olika skoperioder men friska hovar så ca 8-10 veckor, ibland lite längre på vintern när hovarna växer långsammare.
Hovslagare godkänd av JBV.
 
Ca 1200-1600 beroende på broddar, snösulor mm.
Skos runtom var 6-7 vecka, hovslagare utbildad och godkänd av Jordbruksverket.
 
Tror jag betalade 1450 kr per häst för omläggning förra gången. Jag skor var 8e v med 5 mil enkel resa, hovslagaren har mästarbrev.
 
Runt 1100 inkl. skor, var 5-6:e vecka för den stora, ponnyn ungefär var 8:e. Han brukar dessutom ofta återanvända skorna (vinterskorna han har nu är t.ex. på andra säsongen, sommartid håller skorna oftast 2 perioder).
 
1400kr. Skos var 8:nde vecka på vintern och var 6:e på sommaren i runda slängar. Utbildad Hovis.
 
1250 för helskoning, utbildad hovslagare. Min förra var någon hundring billigare men var lite för slarvig. Mkt nöjd med nuvarande och tycker priset är okej.
Har flera hästar, skor va 7-8:e vecka.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vad skulle ni säga är fördelen med att använda en hovslagare som är godkänd av Jordbruksverket? Vad krävs för att bli godkänd och...
2
Svar
32
· Visningar
1 910
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hästvård Min häst blev måttligt halt för en vecka sedan. Visade typiska symtom på hovböld. Jag har fått kliniktid på tisdag inklusive...
Svar
15
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp