Vad betalar ni för hovslagaren?

Betala 760kr för skoning, 380kr för verkning och 180kr för resa inkl moms. Kostnad för skor och brodd och snösulor tillkommer till självkostnadspris.
Hovis kommer ca var 8:e vecka. Haft samma hovis i 15 år.
 
Vi har en hovslagare som vi betalar 400kr för värkning och 800kr för att sko tror jag. Hästarna går barfota men verkar nog ungefär var 8 vecka
 
1200kr betalar vi för vanlig helskoning (extra beslag, sulor osv är naturligtvis extra). Utbildad hovslagare som är registrerad, avlag gesällbrev och är vidareutbildad (jobbar också på vet station 1 ggr/v). En del i det låga priset är ingen utkörningsavgift, då hästarna står väldigt nära hans egen gård.

Skor var 6e vecka, förutom när det är som kallast på vintern, då var 8e. Men det är på håret att det går, hon sliter tårna på framskorna väldigt mkt. Efter 8 veckor hänger tåkappan knappt kvar.
 
1450:- tar min nya hovslagare, då ingår skor o resa. Så nöjd med honom. Den förra fick kicken, efter han bla trångskodde med hårda snösulor fram, så hon blev halt. Han tog 750:- (ej godkänd), svider lite, men svider mer om det händer sån grejer jag varit med om nu.
 
Runt 1500 kr för en helskoning med lite "special" - Helsula fram, vanliga skor bak. Lite svårskodd häst pga artroser och stelhet. Delade upp skoningen på 2 gg, Fram och Bak. Var 8-10 vecka, året runt.
2012
 
1200 för rundskoning, inkl allt med skor, resa. utbildad godkänd hovslagare .

Specialbeslag och annat om någon häst behöver det kostar givetvis extra.
 
Betalar ca. 1800-1900 kr för helskoning inkl. plastsulor och överrullningsskor fram. Världens bästa hovslagare som verkligen fått rätsida på H.Hs svåra och mångfacetterade hovproblem. Så väl värd varenda krona! :love: :bow:Skor som regel var 5e vecka, men på sommaren eller om det skulle uppstå något problem, går vi ibland ner till var 4e vecka.
 
1250 för helskoning med sulor fram och skor, 1500 vinter med snösulor och brodd. 1050 om han kan lägga om sulor och skor. Skor var 7-8 vecka på vintern och var 6 på sommaren. Godkänd hovslagare.
 
allting mellan 900 - 1200 kr ca :) beror på sulor/brodd och vilken årstid det är. Skor var7:e vecka ungefär.
 
Ca 1300 beroende på sulor/brodd osv. Utbildad och godkänd.
Tyvärr har ponnyn kexchokladhovar och skos var 4-5e vecka sommartid och var 5-6 vecka nu under vintern. Det blir bättre men aldrig bra. Ska aldrig köpa dåliga hovar igen:nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vad skulle ni säga är fördelen med att använda en hovslagare som är godkänd av Jordbruksverket? Vad krävs för att bli godkänd och...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hästvård Min häst blev måttligt halt för en vecka sedan. Visade typiska symtom på hovböld. Jag har fått kliniktid på tisdag inklusive...
Svar
15
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp