Vad betalar ni för internet och tv-abonnemang?

Rosett

Trådstartare
… och vilken leverantör har ni?

Jag har tele2, det billigaste paketet som heter Bas 50. Tv+internet i ett paket som kostar 659kr/månad men kommer att höjas till 709kr från 1 april.
Kanalerna 1-12, kunskapskanalen, barnkanalen, TLC, nat geo, axess, ATG live, Godare, BBC World News, expressen tv och aljazeera ingår.

Kan inte ha annat än tele2 då det bara finns det uttaget (Comhems med tre kontakter) och ett telefonjack (vet ej om det fungerar).
 
Genom vår fiberförening har vi avtal med Telia, både bredband och TV-abonemang med betydligt fler kanaler än vad vi tittar på. 780 kr i kvartalet betalar vi numera, avtalet förnyades nyligen vilket faktiskt sänkte månadskostnaden något. :)
 
399:-/mån + avgift för routern, för 4g trådlöst internet från Tele2. Det är med nöd och näppe användbart, kommer i bästa fall upp i 5-6 mb/s, i vanliga fall närmare 2 och ibland med den imponerande pingtiden på 300 sekunder.

Har ingen möjlighet till fast anslutning i huset nu.

Tittar inte på TV, så har inga kanaler alls.
 
399:-/mån + avgift för routern, för 4g trådlöst internet från Tele2. Det är med nöd och näppe användbart, kommer i bästa fall upp i 5-6 mb/s, i vanliga fall närmare 2 och ibland med den imponerande pingtiden på 300 sekunder.

Har ingen möjlighet till fast anslutning i huset nu.

Tittar inte på TV, så har inga kanaler alls.
Är det månadsavgift på routern?
 
489 kr för internet och tv via fiber.

Har play mix hos boxer (dvs alla bra kanaler + massor av såna som jag inte ser på) och i tvavgiften ingår viaplay.
 
798:- per månad för teve (baspaket) och bredband, jag tror det är 250/250, från telenor. Vi har fiberanslutning. De är skitfula och gör plötsliga prishöjningar eller gör om paketen så det blir färre kanaler för högre pris typ. Ska försöka byta men av någon anledning saknas vår adress hos massa leverantörer så det är krångligt
 
339 kr för fiber 100/100 från Dalakraft.
129 kr för Netflix.
Sen ingår 1-12 + discovery, atglive och lite andra tvkanaler i min hyra.

Har även tillgång till Viaplay genom exet. :angel:
 
Lägenheten: 1000/1000 Banhof, streamar allt 138kr/mån(ingår i avgiften så kan inte väljas bort), inget TV-abonnemang
Stugan: Obegränsad surf mobilt bredband Telia 399kr/mån, inget TV-abonnemang, stugan ska få fiber i vår så får se vad det blir där då.
 
Har fiber och typ 1an, 2an och 4an via samfällighetsavgift. Man kunde uppgradera kanalerna om man ville men vi tittar aldrig någonsin på vanlig tv utan streamar bara. Vi har bara en streamingtjänst åt gången, för tillfället är det Viaplay, men det varierar lite.
 
Jag tittar på tv via äppel-tv så jag behöver inte vara bunden till de avtal som finns i fastigheten. Betalar 300 för bredband och än så länge 200 för Telias största tv-paket, men det är ett erbjudande och kommer sen kosta dubbelt så mycket.
 
329 kr för fiber via Bahnhof. Har ingen TV men en del streamingtjänster
- Viaplay med sport 499 kr/mån
- Netflix 179 kr/mån
- Discovery+ 349 kr/mån (nu uppsagt dock)
Sen har vi CMore via svärfar.
 
Bor i lgh bas utbud på tv:n från uttaget i väggen och har mobilt bredband från hallon 149 kr/månad för 20 GB
 
Har fiber 250/250, inga betalda tv-kanaler men Netflix, C More och HBO max. Betalar cirka 500 kr i månaden fram till december 2023.
 
799 per månad för marksänd tablå-tv från Boxer.
Har ej något bredband (än), annat än halvskraltig täckning med mobilt (399 kronor per månad), efter att Teracom släckte sitt nät den 31 januari (kostade 449 kr per månad). Det var också dock inte tillräckligt bra för att streama tv riktigt, även om det gick om det behövdes och man stod ut med lag emellanåt.
 
Vi har fiber och tv boxer genom hyresvärden kommer inte ihåg vad vi betalar exakt för de för det ingår i hyran typ 80 - 85 spänn i månaden eller så och tv boxen får man oavsett om man använder den eller inte. Men sen har vi tele2 som leverantör av själva internet grejset men det har min sambo gjort en bra deal då han har allt hos dem. Sen har vi flertalet streaming tjänster, vissa skulle vi kunna avsluta då vi inte tittar på dem. Så går nog åt ex antal hundra lappar i det här hus hållet för tv. Ändå tittar jag knappt på den mest sambon som gör.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp