Vad betalar ni i försäkring och vad har ni för bolag?

H

Hästen

Är nyfiken då jag funderar på att byta bolag, Agria har höjt igen och jag tänkte kanske att det fanns ett bättre alternativ.
Problemet är att jag är nöjd med Agria och kontakten jag har där.........
Har ett varmblod och en shettis, så de är ju inte dyra om man jämför med andra raser.
Har A1-försäkring, kanske man ska göra om det, läser inlägget nedan att det finns andra former (har inte tänkt på det heller).
Har taskigt med pengar just nu och tänkte för en gång skull vara lite ekonomisk........
:o
Berätta gärna vad ni har för hästar, vad det kostar och vilken form av försäkring som ni tycker är den bästa!
Tack så länge!
:bow:
 
Har Agria A1(heter den så?) och utökad veterinärvårdsförsäkring och pållen e försäkrad i 20.000 och jag betalar 500 kr i månaden(obs fullblod)
 
Har Folksam och är jättenöjd. Jag betalar 500 kr i mån och har A1. Mitt hbl är försäkrat för 50000 kr. Vad vetvården ligger på kommer jag inte ihåg, 30000 kr kanske.
 
Jag har agria, betalar 500:-/m,Engelskt Fullblod.
Livförs. 20000:-, vet.kostnader 50000:- (på halva beloppet är rygg och alla 4 ben undantagna).
 
Agria på gammelpållen 21 år.
A2 med veterinärvård + extra veterinärvården.
Kostar drygt 1600:-/halvår.
Vill minnas att livvärdet nu är nere i runt 12.000:- på honom.

Folksam på ynglingen. Betalar med autogiro 470:-/månad. Dessutom tar Folksam inget extra för autogiro, vilket de tydligen är ensamma om.
Han har dubbla veterinärvården (60.000:-) och A6 i livvärde.
Är livvärdesförsäkrad i 50.000:-. Har inte råd med högre livvärde.

Båda två är halvblod.
 
Tack för alla svar,

Jag har Agrias Maximal Vetrinärvård för 25000:- på båda hästarna, tycker ni att det är lite??
Går det att höja endast vetrinärvården och finns det något som heter utökad vetrinärvård (mediciner o.sv.)
Någon som har den?
Ska nog ringa och jämföra lite med bolagen, men det kan vara bra att vara lite förberedd....

Hej så länge!
:)
 
Jag hade 25000:- i vet.vård på Agria från början,och i augusti höjde jag upp till 50000:-.Det var inga problem alls trots att jag har förfallodag 1/11.Det gick att göra mitt i försäkringsåret.Däremot blev rygg och alla fyra ben undantagna på höjningen :mad:.
Så du kan höja upp den. Jag gjorde det pga att det rasslat i väg VÄL mycket senaste året med veterinärbesök,och jag vill inte komma till en punkt att jag kanske måste ta bort hästen pga det EKONOMISKA! Det vore för jäkligt rent ut sagt :crazy:
 
Jag har den utökade veterinärvården på min Agriaförsäkrade häst.

Men gör som du tänkt, ring runt och jämför bolagen!

En av de anledningar till att jag bytte bolag till min häst (den gamla var för gammal att byta...), var just att jag ville ha högre veterinärvårdsersättning.
Behandling och operationer kostar ju OBSCENT mkt! :crazy:
25.000:- räcker ju inte långt då...
 
Tänk bara på att byte av bolag inte alltid ska grunda sig på premiekostnad utan även hur de går till väga vid en olycka. Alla bolag är inte så trevliga längre när det handlar om att betala ut pengar.
 
Mitt vbl-sto har jag försäkrat hos IF för 20.000kr A2, (2.696kr/år, betalar månadsvis på 235kr).
Skall byta till A1 för att detta är den mest omfattande försäkringen.
Tycker att IF är helt okej,men jag har haft henne där i drygt 2 år. Det var då jag hade henne på travet, och nu har jag henne bara som promenadhäst då blev det ju automatiskt att hon är kvar där, fast hon ska nog ha A1, iaf.

-------------
www.bookebacken.com
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder/
 
Har du några otrevliga erfarenheter du vill dela med dig.......????????
:bow:
 
Jag har fölet försäkrat i IF i deras A1. Hon är livförsäkrad för 20 000, än så länge, och jag har veterinärvård för 50 000. Självrisken är 1500 och de ersätter sedan 75% av överstigande kostnad.
För detta betalar jag 1923 kr per år. Jag är väldigt nöjd med min förmånliga försäkring, och har haft bra erfarenhet av IF tidigare eftersom min andra häst var försäkrad i IF. (Den jag fick ta bort, de ersatte veterinärkostnader, operation och sådant utan problem, och jag fick ut livbeloppet också utan trassel.)
Stoet är försäkrat i Agria, men det är bara för att hon är för gammal för att byta :smirk:
 
Jag har min 2-åriga nordsvensk försäkrad hos Agria.
Agria maximal med utökad vet.vård
för det betalar jag 1500 om året.
 
IF 24000 kr (pålla 18 år o får inte ha högre)
Självrisk 1200 tror jag.
Betalar 3500 kr/år
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 630
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 700
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 920
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp